Potrzeba zmiany floty aut na te z napędem alternatywnym wynika z ustawy o eletromobilności. Według przepisów samorządy od 1 stycznia 2020 roku muszą posiadać w swojej flocie co najmniej 10% pojazdów z napędem alternatywnym. Od 2023 roku będzie to 20%, a od 2025 r. 30%. Pieniądze na ten cel na ostatniej sesji przegłosowali miejscy radni.
Gmina Wrocław takie auta zamierza na początek wynająć, dzięki temu wypełni obowiązek ustawowy. Jest to dobre rozwiązania również dlatego, że ten rynek dynamicznie się zmienia podobnie, jak ceny takich pojazdów. Auta będą użytkowane przez pracowników UM oraz jednostek miejskich, m.in. ZDiUM, ZIM, Miejskie Centrum Usług Socjalnych itp.
- Te pojazdy to przede wszystkim kolejny sposób na walkę o czystsze powietrze we Wrocławiu i wypełnienie obowiązków ustawowych. W przyszłości planujemy rozbudowę naszej floty o kolejne elektryczne samochody - powiedziała Anna Badeńska z Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Fabrycznie nowe, 5 drzwiowe Nissany Leaf dostarczy dla Gminy Wrocław firma Hitachi Capital Polska Sp. z o.o, która złożyła najlepszą ofertę w przetargu. Wynajem pojazdów oraz pełna obsługa serwisowa będzie kosztować 1 065 553,92 zł.
Miasto Wrocław obecnie posiada dwa samochody elektryczne, które są w dyspozycji pracowników Wydziału Inżynierii Miejskiej oraz Wydziału Środowiska i Rolnictwa. Wcześniej dwa użyczone auta elektryczne posiadała też Straż Miejska.
Urzędnicy z Wrocławia od lat korzystają również z kilkunastu służbowych rowerów, w tym jednego typu cargo do przewożenie cięższych ładunków.