Ideą akcji jest promocja gastronomii miejskiej, a także jedzenia poza domem jako sposobu na spędzanie czasu, celebracji wspólnych chwil z przyjaciółmi i rodziną oraz poznawania nowych smaków i kultury kulinarnej innych krajów. Podczas festiwalowego tygodnia mieszkańcy największych miast będą mogli korzystać z oferty ponad 120 lokali. We Wrocławiu do imprezy dołączyły między innymi Pod Papugami, Le Chef, Butchery&Grill, Od Koochni, Restauracja Epoka czy Cafe de France. Na uczestników imprezy czekać będą także specjalne propozycje szefów kuchni, którzy na tę okazję przygotują festiwalowe menu.
Warunkiem udziału w akcji jest rejestracja na stronie apetytnamiasto.pl i wykupienia vouchera. Za 3-daniowy posiłek uczestnicy festiwalu zapłacą 39 zł. Pełna lista restauracji, w podziale na poszczególne miasta, już niebawem dostępna będzie na stronie Apetytnamiasto.pl.
Organizatorzy akcji stawiają na smak, klimat i zdrowie, bo jedzenie to ważna część kultury. Chcą zachęcić młodych ludzi do częstszego wychodzenia z domu i wybierania dobrych, sprawdzonych restauracji, a także przekonać ich, że lunch w restauracji nie musi być droższy, niż szybka przekąska w fast foodzie , Podobne projekty cieszą się dużym powodzeniem na zachodzie, gdzie na stałe wpisały się już w miejski kalendarz imprez.
Vouchery już wkrótce dostępne na stronie internetowej.