Aleja Wielkiej Wyspy pozwoli kierowcom dotrzeć od al. Armii Krajowej do ul. Mickiewicza. To jedna z największych i najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji drogowych we Wrocławiu. Łączna długość trasy to 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji wynosi ok. 234 mln zł, a koniec prac zaplanowano na 2023 r.
ZOBACZ TEŻ: Aleja Wielkiej Wyspy połączy wyspę z południem miasta [ROZMOWA]
Na trasie powstania inwestycji rozpoczęto 3 marca wyburzanie starej kotłowni.
– W przeszłości ogrzewała szklarnie na terenie gospodarstwa ogrpodniczego. Kotłownia przez kilkadziesiąt lat zaruwała środowisko w okolicach Sępolna i Parku Szczytnickiego – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
To kolejny z budynków trujących środowisko na trasie Alei Wielkiej Wyspy. W lutym zlikwidowano baraki Politechniki Wrocławskiej przy ul. Chełmońskiego. Wcześniej mieściły się tam pomieszczenia Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, który przeniesiono na ul. Gdańską. Baraki pokrywał rakotwórczy azbest.
– Rozebrano prawie 400 m kw. powierzchni azbestu. Następnie zabezpieczono go i wywieziono na specjalistyczne składowisko odpadów w woj. świętokrzyzkim – dodaje Świercz. Rzecznik WI podkreśla, że kończy się zima i najtrudniejszy okres dla budowlańców. Wiosną prace związane z realizacją inwestycji powinny przyspieszyć.