Za unijne dofinansowanie ma powstać łącznie 41,03 km dróg dla rowerów na terenie 3 gmin wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz jeden parking typu bike&ride. Jest to wspólny projekt w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WroF) pomiędzy: Wrocławiem, Kobierzycami i Długołęką. Przedstawiciele tych samorządów podpisali w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego stosowną umowę.
Na terenie Wrocławia część z inwestycji w ramach tego projektu już powstała, teraz zostanie zrefinansowana. Mowa m.in. o budowie trasy rowerowej na ul. Legnickiej, Ślężnej, Piaskowej, czy Traugutta. Dodatkowo powstał system bezkolizyjnych kładek pod mostami, który stworzy rowerowy „Szlak Odry”. Z nowości na terenie miasta, powstanie na pewno trasa rowerowa przez al. Karkonoską do Bielan Wrocławskich wraz z kładką przez Ślęzę, trasa na ul. Grabiszyńskiej oraz m.in. na pl. Kromera. Przy ul. Boguszowskiej ma powstać obiekt typu bike&ride.
Gminy współpracują
- Podpisany projekt po raz pierwszy pozwoli spojrzeć na planowanie sieci tras rowerowych z szerszej perspektywy niż tylko jednej gminy. Dzięki pozyskanym środkom unijnym system tras rowerowych funkcjonujący głównie na terenie miasta Wrocławia poszerzy się na sąsiednie jednostki terytorialne – mówił po podpisaniu umowy Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia.
Długołęka wybuduje drogę dla rowerów w ciągu drogi krajowej nr 8 - dziś bardzo ruchliwej i niebezpiecznej dla rowerzystów. Gmina Kobierzyce natomiast planuje jej przedłużenie tak aby zapewnić komfortowy dojazd rowerem do najważniejszych obiektów Kobierzyc.
Dofinansowanie pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Całkowita wartość projektu to blisko 57 milionów złotych.