Dom Handlowy Podwale jest pierwszym budynkiem, który pozbył się szpecących reklam z witryn. Teraz widać już, co można kupić na pierwszym piętrze. To pierwszy krok w programie aktywizacji ulicy Świdnickiej. – Rozmawiamy z kolejnymi właścicielami i najemcami lokali przy tej ulicy i namawiamy do takiej zmiany witryn, aby Świdnicka była reprezentacyjną ulicą miasta – mówi Katarzyna Chrobak-Eilmes z Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia. – Proponujemy m.in. doradztwo projektantów, aby witryna wyglądała atrakcyjnie i zachęcała, a nie szpeciła ulicy – dodaje.
Zmiany na lepsze widać także w innych miejscach ulicy. Arkady są już w części wyczyszczone, a dalsze prace będą kontynuowane w tym miesiącu.
Nowe oblicze ul. Świdnickiej wiąże się także ze zmianami przejścia podziemnego, którego przebudowa ma być wykonana do 2016 r. – Do końca tego roku natomiast chcemy uruchomić stronę internetową Świdnickiej, gdzie każdy będzie mógł sprawdzić, co ciekawego można tu zobaczyć, gdzie dobrze zjeść, będą także informacje dla potencjalnych najemców – podkreśla Katarzyna Chrobak-Eilmes.
Ulica Świdnicka jest jedną z najważniejszych arterii Wrocławia, łączącą południową część miasta z Rynkiem. Przed II wojną światową, w skrócie zwana Schwo, uchodziła za najbardziej elegancką w mieście. Niegdyś tętniła życiem, dziś pełni funkcję łącznika. Około kilometrową ulicę przedziela wybudowana w latach 70. trasa WZ z podziemnym przejściem. Dla wielu jest to miejsce kultowe, arena politycznych happeningów Pomarańczowej Alternatywy, dla innych niewygoda – schody ze stopniami w irytującym rytmie, które w nowym projekcie pozostaną.
Arkadiusz Cichosz