wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

3°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Zarządca parkingu przy NFM wybrany. Kiedy koniec darmowego postoju?

Wszystko wskazuje na to, że przez najbliższe pięć lat parkingiem przy NFM będzie zarządzało konsorcjum poznańskich firm, czyli spółki Projekt Parking, Stadtraum i Parking Control, które z ofertą wartą ok. 6 mln zł wygrało przetarg.

Reklama

Jak informują Wrocławskie Inwestycje, które prowadziły postępowanie, na uprawomocnienie tego wyboru potrzeba 10 dni. Jeśli konkurenci nie będą protestować, to na przełomie listopada i grudnia powinna zostać podpisana umowa z nowym zarządcą. Czy to oznacza, że od razu skończy się możliwość darmowego parkowania pod pl. Wolności?

Niekoniecznie. Wykonawca ma 90 dni na przygotowanie swojej działalności, jest więc prawdopodobne, że w grudniu, a być może nawet w styczniu, jeszcze nie wprowadzi swoich porządków, a Wrocławskie Inwestycje zamierzają do końca udostępniać parking mieszkańcom.- Oczywiście nie możemy wykluczyć, że wykonawca przygotuje się szybciej niż zakładają warunki kontraktowe, a z pewnością przed uruchomieniem będzie trzeba zamknąć na chwilę parking by go wyposażyć. Myślę, że szczegóły poznamy przy podpisaniu umowy – mówi rzecznik WI Marek Szempliński

Wrocławskie Inwestycje poszukiwały przedsiębiorstwa, które będzie pobierało opłaty na parkingu przy NFM. Przyszły operator ma obiekt wyposażyć w niezbędne urządzenia, które umożliwią nie tylko biletowanie postoju ale także pobór opłat z minimalnym zaangażowaniem obsługi i kierowców- np. poprzez automatyczne rozpoznanie tablic rejestracyjnych aut z opłaconym abonamentem. 

Złożona oferta to cena za 60 miesięcy, miasto będzie jednak płaciło w ratach. Co ważne, dochód za parkowanie ma trafiać do kasy miejskiej, a operator będzie pobierał jedynie wynagrodzenie. Jego stawka to właśnie oferta w przetargu. W prowadzonym postępowaniu kryterium było także sposoby pobierania, autoryzacji płatności, liczba punktów doładowania dla aut elektrycznych, zastosowanie programu lojalnościowego i wzbudzające najwięcej emocji sposoby rozpoznawania klientów parkingu.

Przypomnijmy, że rozstrzygnięty właśnie przetarg ograniczony to kolejne postępowanie w tej sprawie. W poprzednich oferty były zbyt drogie. Przetarg ograniczony polega na tym, że przed złożeniem ofert odbywa się wstępna selekcja uczestników. W tym przypadku po pierwszym etapie o złożenie ofert zostało poproszonych osiem podmiotów, z których pięć zdecydowało się na to.

Poza najtańszym zwycięzcą oferty złożyli: ARS System z Wrocławia – 6,8 mln zł, IMMO Park z Krakowa – 8,5 mln zł, City Parking Grup z Grudziądza – 8,7 mln zł i warszawskie konsorcjum spółek eVent i PolChip – prawie 9,1 mln zł.

ram

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl