wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 10:37

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Rowerowe twarze Wrocławia na Rynku
Kliknij, aby powiększyć
Rowerowa wystawa "Kochaj Wrocław, wybieraj rower. www.wroclaw.pl
Rowerowa wystawa "Kochaj Wrocław, wybieraj rower.

Od środy na Rynku można oglądać ekspozycję zatytułowaną „Kochaj Wrocław, wybieraj rower”, która jest częścią oddolnej kampanii promującej wybieranie jednośladu w codziennych podróżach. Oprócz podsumowania 7 miesięcy wytężonej pracy zespołu KWWR, jest to również okazja, aby obejrzeć fotografie modeli wybranych w ramach konkursu na Rowerową Twarz Miasta. Ekspozycja jest ustawiona na północnej pierzei Rynku i potrwa do końca miesiąca. 

Reklama

Kampania Kocham Wrocław, wybieram rower, stawia sobie za cel promocję roweru jako najbardziej wygodnego w nowoczesnym mieście środka transportu. Przez ostatnie 7 miesięcy łączyła zachodnie wzorce z wrocławskimi realiami i ambicjami Urzędu Miasta opisanymi w Polityce Rowerowej, aby do 2020 roku min. 15% wszystkich podróży w celach komunikacyjnych wrocławianie odbywali na rowerze. Celem Kampanii było też podjęcie dyskusji ze stereotypami dotyczącymi poruszania się na rowerze.

daniel chojnacki

Kocham Wrocław, wybieram rower jest pierwszą w Polsce kampanią promującą wybieranie roweru w codziennych podróżach. Poprowadziło ją Stowarzyszenie Akcja Miasto, oddolna inicjatywa wrocławian chcących zmieniać swoje miasto na lepsze. - Choć budowa tras jest niezbędna, mieszkańcy miasta powinni też być zachęcani do zmiany nawyków transportowych. Powinniśmy i chcemy wspierać ich w zakresie podnoszenia wiedzy na temat prawidłowego korzystania z roweru i infrastruktury. - mówi wrocławski oficer rowerowy Daniel Chojnacki i dodaje, że w wielu europejskich miastach takie działania są z sukcesem prowadzone od lat.

Kampania KWWR skutecznie łączyła działania o charakterze promocyjnym i edukacyjnym. Oprócz działań takich jak rywalizacja firm i uczelni w ramach Europejskiego Wyzwania Rowerowego czy akcji niestandardowych, takich jak np. Przejazd Stylowych Rowerzystów.

rowerowa twarz wrocławia

Jedna z rowerowych twarzy Wrocławia

- Nie każdy może od razu przesiąść się na rower, ale warto wesprzeć tych, którzy noszą się z taką myślą - mówi Ewa Bałazińska, dyrektor kreatywna kampanii dodając, że w ramach akcji  - Opracowaliśmy zatem praktyczne kompendium rowerowej wiedzy wraz z 21-dniowym newsletterem motywacyjnym - taki pakiet startowy dla wszystkich, którzy niekoniecznie wiedzą, od czego zacząć. Poprowadziliśmy też serię indywidualnych lekcji z bezpiecznej jazdy w ruchu miejskim.

Poza edukacją postawiliśmy na rywalizację firm i uczelni w ramach Europejskiego Wyzwania Rowerowego oraz akcje niestandardowe, takie jak np. kibicowanie rowerzystom czy Przejazd Stylowych Rowerzystów. Uwagę zwracaliśmy też nietypowymi hasłami na nośnikach ITS, emisją oryginalnych spotów w lokalnych radiostacjach, konkursami w mediach czy atrakcyjną wizualnie reklamą w pojazdach MPK. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl