Kampania Kocham Wrocław, wybieram rower, stawia sobie za cel promocję roweru jako najbardziej wygodnego w nowoczesnym mieście środka transportu. Przez ostatnie 7 miesięcy łączyła zachodnie wzorce z wrocławskimi realiami i ambicjami Urzędu Miasta opisanymi w Polityce Rowerowej, aby do 2020 roku min. 15% wszystkich podróży w celach komunikacyjnych wrocławianie odbywali na rowerze. Celem Kampanii było też podjęcie dyskusji ze stereotypami dotyczącymi poruszania się na rowerze.
Kocham Wrocław, wybieram rower jest pierwszą w Polsce kampanią promującą wybieranie roweru w codziennych podróżach. Poprowadziło ją Stowarzyszenie Akcja Miasto, oddolna inicjatywa wrocławian chcących zmieniać swoje miasto na lepsze. - Choć budowa tras jest niezbędna, mieszkańcy miasta powinni też być zachęcani do zmiany nawyków transportowych. Powinniśmy i chcemy wspierać ich w zakresie podnoszenia wiedzy na temat prawidłowego korzystania z roweru i infrastruktury. - mówi wrocławski oficer rowerowy Daniel Chojnacki i dodaje, że w wielu europejskich miastach takie działania są z sukcesem prowadzone od lat.
Kampania KWWR skutecznie łączyła działania o charakterze promocyjnym i edukacyjnym. Oprócz działań takich jak rywalizacja firm i uczelni w ramach Europejskiego Wyzwania Rowerowego czy akcji niestandardowych, takich jak np. Przejazd Stylowych Rowerzystów.
Jedna z rowerowych twarzy Wrocławia
- Nie każdy może od razu przesiąść się na rower, ale warto wesprzeć tych, którzy noszą się z taką myślą - mówi Ewa Bałazińska, dyrektor kreatywna kampanii dodając, że w ramach akcji - Opracowaliśmy zatem praktyczne kompendium rowerowej wiedzy wraz z 21-dniowym newsletterem motywacyjnym - taki pakiet startowy dla wszystkich, którzy niekoniecznie wiedzą, od czego zacząć. Poprowadziliśmy też serię indywidualnych lekcji z bezpiecznej jazdy w ruchu miejskim.
Poza edukacją postawiliśmy na rywalizację firm i uczelni w ramach Europejskiego Wyzwania Rowerowego oraz akcje niestandardowe, takie jak np. kibicowanie rowerzystom czy Przejazd Stylowych Rowerzystów. Uwagę zwracaliśmy też nietypowymi hasłami na nośnikach ITS, emisją oryginalnych spotów w lokalnych radiostacjach, konkursami w mediach czy atrakcyjną wizualnie reklamą w pojazdach MPK.