W sobotę rano otwarty został odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia. Prowadzi on od ronda w Siechnicach do ronda w Żernikach Wrocławskich. Nowy odcinek ma ponad pięć kilometrów. Jego pokonanie zajmuje mniej niż pięć minut. Połączy się on z istniejącym siedmiokilometrowym odcinkiem wschodniej obwodnicy Wrocławia od Łan do Siechnic.
Mapa nowego odcinka wschodniej Obwodnicy Wrocławia
W założeniach wschodnia obwodnica Wrocławia ma dochodzić od strony południowo-zachodniej do al. Karkonoskiej na wysokości CH Bielany, a od północno-wschodniej do Długołęki ( skrzyżowanie z łącznikiem Długołęka). Po zakończeniu trasa ma mieć długość około 30 kilometrów. Na dwa brakujące odcinki zarząd województwa chce ogłosić przetargi w przyszłym roku. Inwestycje mają być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Jak przekonują urzędnicy jest szansa, by kierowcy nową trasą pojechali jeszcze w 2018 roku.
Wschodnia obwodnica Wrocławia z lotu ptaka[WIDEO] Po nowym odcinku wschodniej obwodnicy Wrocławia, nie pojedziemy tak szybko jak po AOW. Tu maksymalnie możemy jechać 90km/h. W kilku niebezpiecznych miejscach ustawiono ograniczenia do 70 m.in. na krzyżowaniach przy Iwinach i Zacharzycach. Na większości trasy zmotoryzowani pojadą jednym pasem. Po dwa pasy są między rondem w Żernikach Wrocławskich, a wiaduktem kolejowym i rondem w Siechnicach i wiaduktem. Wschodnia Obwodnica Wrocławia: nowy odcinek w 5 minut [WIDEO]
Pod nowym fragmentem drogi biegną trzy linie kolejowe. Sporym wyzwaniem dla budowniczych było to, że na czas prac nie można było wstrzymać ruchu pociągów pod budowanymi wiaduktami. Znajdują się one na początku i na końcu trasy: wiadukt W1 (bliżej Żernik Wrocławskich) znajduje się nad linią kolejową nr 276 Wrocław Główny-Międzylesie, W2 (bliżej Świętej Katarzyny) nad linią nr 132 Bytom-Wrocław Główny i nr 349 Święta Katarzyna - Wrocław-Kuźniki.