Wrocławianie w „Wiedźminie 3: Dziki Gon”

Na ten dzień miliony miłośników Wiedźmina na całym świecie czekały z niecierpliwością. Na wtorek, 19 maja, zaplanowano światową premierę „Wiedźmina 3: Dziki Gon”. W produkcji gry uczestniczyła wrocławska firma Dash Dot Creations.

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

  • Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED

    Wiedźmin 3, źródło: CD Projekt RED


Zaplanowaną na 19 maja światową premierę trzeciej części „Wiedźmina 3: Dziki Gon”, z dużą uwagą będą śledzić dwaj wrocławianie – Mariusz Radomski i Łukasz Kubiński. Ich firma Dash Dot Creations współpracowała w przygotowaniu części animacji do tej gry. Przygotowywali m.in. kadry statyczne i pracowali przy animacjach gameplayowych do gry.

– To olbrzymia światowa produkcja. Wymagająca pracy wielu osób oraz firm. Mieliśmy przyjemność być poproszonym do udziału w tym niesamowitym przedsięwzięciu firmy CD Projekt – mówi Mariusz Radomski.

Wiedźmin (ang. The Witcher) – fabularna gra akcji tworzona przez polskie studio CD Projekt RED – to najprawdopodobniej najbardziej znany polski produkt eksportowy. Podczas wizyty w Polsce „Wiedźmina-2” otrzymał prezydent Barack Obama. Niektórzy twierdzą nawet, że „Wiedźmin” może być tym, czym Nokia dla Finów. Niektórzy idą jeszcze dalej i mówią, że to polski Apple lub Windows.

– O skali przedsięwzięcia mogą świadczyć finanse na tym rynku. Największe obecnie produkcje gier mają budżety sięgające setek milionów dolarów i przewyższają nieraz pod względem rozmachu produkcje filmowe ze znanymi aktorami. Zyski ze sprzedaży liczone są także w setkach milionów dolarów – mówi Mariusz Radomski i dodaje, że „Wiedźmin” to historyczne science fiction, oparte na słowiańskich, polskich korzeniach. Gra może spowodować takie zainteresowanie Polską, jak było w przypadku Nowej Zelandii po nakręceniu „Władcy Pierścieni”.

- Reasumując firma CD Projekt RED stworzyła produkt, który stawia Polskę jako kraj ludzi o olbrzymim potencjale intelektualno – twórczym. Potwierdziła to premier Ewa Kopacz odwiedzając firmę CD Projekt RED w dniu premiery gry - mówi Mariusz.

Ekonomista z artystą zakładają firmę

Firma Dash Dot Creations powstała w 2007 r. Stworzyli ją Mariusz Radomski, ekonomista, i Łukasz Kubiński, grafik komputerowy (obaj na zdjęciu). Wiedzieli, że chcą tworzyć animację komputerową.

– Odszedłem z firmy, żona była w ciąży, a ja szukałem pomysłu na siebie. Postanowiłem sprawdzić, czy nadaję się do prywatnego biznesu. Stąd wziął się pomysł na agencję reklamową. Po spotkaniu z Łukaszem, który miał doświadczenie w animacji, postanowiliśmy spróbować razem – wspomina Mariusz.

Miało być studio reklamowe, a wyszła firma zajmująca się animacją i post-produkcją. Początki nie były łatwe. Zaczynali pierwsze projekty na jednym komputerze i skromnym laptopie. Co w tej dziedzinie, bez drogiego specjalistycznego sprzętu i kosztownego oprogramowanie, jest zadaniem karkołomnym. W tej branży jedno stanowisko to ok. 60 tys. zł i co roku wymaga unowocześnienia, by nie zostać w tyle za konkurencją. Na początku Mariusz zajął się pozyskiwaniem zleceń i kontaktami z klientami, Łukasz przygotowywał grafikę.

– Na sprzęt szły pierwsze zarobione pieniądze. Przebić się na krajowy rynek nie było łatwo, bo większość polskich firm specjalizujących się w animacji jest w Warszawie – zaznacza Mariusz i dodaje, że choć firma współpracuje z firmami tworzącymi gry komputerowe, to oni nie grają: – Boję się, że mnie wciągną. Kiedyś dużo grałem i potrafiłem zarywać niejedną noc, ale to już historia.

Dziś Dash Dot Creations ma kilkunastu współpracowników i wiele zrealizowanych projektów na rynkach reklamowym (pracowali przy tworzeniu reklam m.in. dla: m-Banku, BGŻ) i gier. Brali udział w największych polskich realizacjach: „Wiedźmin” – CD Projekt RED, „Snajper” – CI Games (dawniej City Interactive), „Dying Light” – Techland. Do gier robią: animacje, teasery (krótkie formy reklamowe) oraz wiele materiałów reklamowych.

Zgłoś uwagę