Krócej i wygodniej pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry

Ponad 42 mln zł przeznaczą PKP Polskie Linie Kolejowe w 2016 r. na poprawę stanu trasy z Wrocławia do Jeleniej Góry. Inwestycje za ponad 400 mln zł już skróciły podróż na tej dolnośląskiej trasie do ok. 2 godzin, a ma być jeszcze szybciej. 

  • fot. Koleje Dolnośląskie


Obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi. Ich efektem będzie zwiększenie prędkości nawet o 50 km/h i poprawa bezpieczeństwa dzięki wymianie rozjazdów. 

Wygodniej pociągiem w Rudawy Janowickie

Poprawi się też standard obsługi podróżnych, bo na stacjach w Marciszowie i Janowicach Wielkich oraz na przystanku osobowym Ciechanowice, zmodernizowanych zostanie 5 peronów. Ponadto stacja w Janowicach Wielkich, często odwiedzana przez turystów, zostanie wyposażona w nowy system dynamicznej informacji podróżnych.

Nowe urządzenia ostrzegawcze na 7 przejazdach kolejowo-drogowych i poprawa nawierzchni na 9 skrzyżowaniach toru i drogi dodatkowo podniosą poziom bezpieczeństwa. Zrewitalizowane zostaną 23 obiekty inżynieryjne. Obecnie trwa demontaż toru na stacji w Janowicach Wielkich. Prace potrwają do końca roku. Łączny koszt robót, rozpoczętych już w 2015 r. wynosi 51 mln zł. 

Zmienia się stacja w Jeleniej Górze

Przebudowane zostaną trzy perony; będą one wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Zostaną odnowione wiaty, zamontowane nowe oświetlenie, dynamiczna informacja oraz monitoring. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne prowadzące na perony, przy wejściach zostaną zainstalowane windy.

Obecnie pociągi dojeżdżają do stacji zgodnie z rozkładem. Obsługa podróżnych prowadzona jest z dwóch peronów. Równocześnie kończą się prace na sąsiednich peronach nr 3 i 4. Zdemontowano tam konstrukcje starych wiat. Są one czyszczone, wzmacniane i zabezpieczane antykorozyjnie. Nad przejściem podziemnym nowe, mocniejsze konstrukcje zastąpią stare elementy. Budowana jest winda na peronie 3. Przy peronach położono już nowe tory. Prace o wartości 24 mln zł powinny zostać ukończone w trzecim kwartale tego roku.

Koleją w góry

Kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótki czas przejazdu (ok. 2 h, tj. krócej o blisko 1,5 godz. w porównaniu z 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych. 

materiały: PKP PLK

Zgłoś uwagę