Linie lotnicze SAS latają z Wrocławia do Kopenhagi 7 dni w tygodniu - dwa razy dziennie od poniedziałku do piątku, raz w soboty i niedziele. Zainteresowanie rejsami jest tak duże, że wiosną skandynawski przewoźnik postanowił wprowadzić na trasie większe samoloty.
Impuls dla linii lotniczych
Według informacji zamieszczonych w systemie rezerwacyjnym przewoźnika, Bombardier CRJ200, który zapewnia 50 miejsc, zostanie zastąpiony modelem odrzutowca CRJ900 NextGen, który zabiera na pokład 88 pasażerów. To oznacza, że oferowanie zwiększy się o blisko 80%. Zmiany wejdą w życie 30 marca.
W ten sposób przewoźnik reaguje na rosnące potrzeby pasażerów wrocławskiego lotniska. W 2014 roku w segmencie sieciowych połączeń międzynarodowych podróżnych nieustannie przybywało, również na połączeniu do stolicy Danii. W najlepszych miesiącach – kwiecień, maj i grudzień – SAS zanotował ponad pięćdziesięcioprocentowe wzrosty na tej trasie.
- Należy podkreślić, że średnie wypełnienie samolotów z Wrocławia do Kopenhagi utrzymywało się na poziomie ponad 70%. To był wyraźny impuls do wprowadzenia większych samolotów – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. – We Wrocławiu i regionie działa wiele międzynarodowych firm, a swoje oddziały otwierają kolejne. To skłania do częstego podróżowania, a w rezultacie sprzyja poszerzaniu oferty wrocławskiego lotniska.
Przesiadkowe przeboje
SAS to jeden z kluczowych przewoźników obsługujących segment sieciowych połączeń międzynarodowych. Linie zabierają pasażerów wrocławskiego lotniska bezpośrednio na centralne lotniska Europy, które pełnią rolę ważnych hubów przesiadkowych.
Przykłady?
- Amsterdam – czas podróży: 3 godz. 25 min.
- Sztokholm – czas podróży: 3 godz. 05 min.
W Kopenhadze podróżni mogą szybko przesiąść się na lot niemal w dowolne miejsce na świecie. Oferta linii SAS sprawdza się też w przypadku połączeń dalekiego zasięgu:
- Tokio – czas podróży: 13 godz. 35 min.
- Chicago – czas podróży: 11 godz. 40 min.
- Dla linii lotniczych SAS najważniejszym rynkiem pozostaje Dania, Szwecja i Norwegia. Nieustannie pracujemy nad tym, aby poprawić tutaj czasy przesiadek – mówi Wanda Brociek, Dyrektor Generalna SAS w Polsce. – Przebojem rozkładu letniego z pewnością będzie Goeteborg, do którego zaoferujemy rekordowy czas przelotu – zaledwie 3 godziny. Przewidujemy, że popularnością będą się też cieszyły Helsinki, Amsterdam, Bruksela, Genewa, Paryż czy Zurych.mat. Port Lotniczy Wrocław