wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

7°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:02

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wiadukt na ul. Chociebuskiej – jest wykonawca

Wiadukt na ul. Chociebuskiej najprawdopodobniej wybuduje spółka Intop Warszawa. Komisja przetargowa Wrocławskich Inwestycji wskazała jej ofertę  jako najkorzystniejszą. Jeśli to rozstrzygniecie się uprawomocni roboty budowlane będą mogły rozpocząć się latem. 

Reklama

Przypomnijmy, że inwestycja dotyczy wiaduktu drogowego, który został zamknięty ze względu na zły stan techniczny. Potrzebny jest nowy, który już został zaprojektowany. Ma być trójprzęsłową konstrukcją belkową w układzie ciągłym, o rozpiętościach przęseł około 20 i 15 m. Jego całkowita długość wraz z przyczółkami wyniesie około 80 m. Pomost ma mieć szerokość 16,20 m, a w jego obrębie znajdzie się jezdnia o szerokości 7 m, ścieżki rowerowe o szerokości 1,50 m (po obu stronach), tzw. opaski o szerokości 30 cm oraz chodniki dla pieszych o szerokości 2 m.

Niedostępny obecnie dla ruchu kołowego obiekt łączy osiedla Nowy Dwór, Kuźniki i Gądów. Jest alternatywą dla Gądowianki i w ruchu lokalnym odgrywa ważną rolę, więc mieszkańcy oczekują wieści na temat tego połączenia.

Warszawskie przedsiębiorstwo zaoferowało wykonanie zadania za niespełna 9,6 mln zł. Drugim kryterium ocenianym w postępowaniu był okres udzielanej gwarancji i tu oferta Intopu też wypadła dobrze bo zadeklarował 10 lat. Poza warszawską spółką w prowadzonym przez Wrocławskie Inwestycje postepowaniu wzięły jeszcze udział: firma Skanska oferująca swoje usługi za ok. 11,5 mln zł i 10 lat gwarancji, Firesta-Fiser, czeska firma z Brna, chciała 13,5 mln zł udzielając 8-letniej gwarancji, oraz Energopol-Szczecin ceniący się na aż 17,5 mln zł, gwarancja – 10 lat. Warto zauważyć deklarację zamawiającego, że na to zadanie  gotów przeznaczyć ok. 12 mln zł.

Wykonawca swoje działania po podpisaniu kontraktu musi rozpocząć wypracowaniem porozumienia  z koleją harmonogramu robót – wiadukt znajduje się nad  czynną i do tego ważną trasą kolejową.  Od tego zależy kiedy dokładnie będą mogły rozpocząć się prace. Jest szansa, że jeszcze latem. Wtedy w 2017 roku moglibyśmy już jeździć przez Chociebuską

ram

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl