Wrocław ma już 100% autobusów z niską podłogą

Z ulic Wrocławia zniknęły dzisiaj ostatnie autobusy wysokopodłogowe. Oznacza to, że wszystkie kursy autobusowe komunikacji miejskiej obsługiwane przez MPK Wrocław i jego podwykonawcę są przystosowane dla pasażerów o szczególnych potrzebach.


Ułatwi to podróżowanie nie tylko osobom niepełnosprawnym, ale też starszym, czy opiekunom z dziećmi w wózkach. Od dzisiaj, wybierając podróż linią autobusową komunikacji miejskiej, nie będą oni musieli sprawdzać, czy przy godzinie odjazdu na rozkładzie widnieje symbol „N”. Wszystkie kursy autobusowe są „N” – czyli niskopodłogowe.

Ostatnie wysokopodłogowe autobusy, które zniknęły z wrocławskich ulic to 14 sztuk pojazdów m-ki Volvo B10M. Firma Michalczewski – podwykonawca MPK objął właśnie obsługę ostatnich z przejmowanych systematycznie od czerwca osiemnastu linii. Od soboty autobusy podwykonawcy obsługują linie 112, 113, 612 oraz 128, 409 w dni wolne i weekendy.

Przypomnijmy, że przejęcie przez wykonawcę wszystkich zaplanowanych linii kończy etap wymiany 126 autobusów, który MPK przeprowadziło w niespełna dwa lata. Najpierw spółka wydzierżawiła 57 niepodpodłogowych i klimatyzowanych solarisów, a następnie zawarła umowę z podwykonawcą na obsługę wytypowanych linii, której warunkiem było dostarczenie nowych pojazdów marki MAN i solaris urbino alpino.

Z tej okazji MPK zaprasza wszystkich miłośników komunikacji miejskiej na pożegnanie pierwszego autobusu marki Volvo, który trafił do nas od producenta w 1996 roku (numer boczny 8008). Będą go prowadzić kierowcy, którzy  ten autobus odbierali z fabryki i przez wiele lat nim jeździli. Witali go w szeregach MPK i teraz po 19 latach eksploatacji (ponad milion kilometrów na liczniku) pożegnają. Autobus w ostatni kurs uda się w piątek (20 listopada). Szczegóły organizacyjne MPK poda na profilu na Facebook i na stronie internetowej www.pasazer.mpk.wroc.pl.

Zgłoś uwagę