10 kwietnia 2014 odbędą się warsztaty dla przedsiębiorców i instytucji z ulicy Świdnickiej oraz centrum staromiejskiego, zorganizowane w ramach projektu "Przestrzeń publiczna – doświadczenia polskie i niemieckie w kontekście budowania marki ulicy handlowej we Wrocławiu i Berlinie", koordynowanego przez Urząd Miejski Wrocławia w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V. z Berlina. Projekt jest objęty dofinansowaniem ze środków Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej i będzie realizowany w roku 2014.
W pierwszej części spotkania eksperci z Berlina i Warszawy zaprezentują swoje własne doświadczenia z zakresu kreowania wizerunku ulic handlowych, nabyte zarówno poprzez wieloletnią działalność w stowarzyszeniach, zrzeszających przedsiębiorców, jak również praktykę z zakresu wynajmu powierzchni handlowych – zarówno na ulicach, jak i w wielopowierzchniowych centrach handlowych.
Goście
Pierwszy ekspert, dr Mateusz Hartwich, wrocławianin, a od 4 lat Dyrektor Zarządzający Stowarzyszeniem "Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V." z Berlina przedstawi prezentację na temat działalności stowarzyszenia przedsiębiorców z ulicy Friedrichstraße w Berlinie, wskazując m.in. na potrzebę dialogu pomiędzy stowarzyszeniem a samorządem lokalnym w tworzeniu spójnej wizji przestrzeni publicznej. Poprowadzi również warsztaty dla obecnych na spotkaniu przedsiębiorców z obszaru Świdnickiej i centrum staromiejskiego.
Drugi ekspert, Wojciech Fizyta, założyciel i członek Zarządu Stowarzyszenia "Nowy Świat", podzieli się z uczestnikami własnymi, kilkunastoletnimi doświadczeniami aktywnej pracy w stowarzyszeniu, m.in. podpowie, w jaki sposób w realiach polskich założyć stowarzyszenie przedsiębiorców i na czym polega fenomen "przemiany" ulicy.
Katarzyna Urbaszek, ekspert i negocjator z działu powierzchni handlowych w firmie CBRE Sp. z o.o., przeanalizuje założenia brytyjskiej konsultantki Mary Portas dotyczące przyszłości ulic handlowych w Wielkiej Brytanii i spróbuje odnieść je do realiów "Polish high street, czyli ulic handlowych w polskim wydaniu. Jak znaleźć pomysł na rozwój ulic handlowych?".
Druga część spotkania będzie próbą zainspirowania uczestników do wypracowania własnego modelu promocji ulicy handlowej, a także przygotowania koncepcji organizacji własnego wydarzenia na ulicy Świdnickiej, planowanego do realizacji we wrześniu 2014.
W harmonogramie polsko-niemieckiego projektu przewidziano m.in. dwudniową wizytę studyjną do Berlina dla 8 polskich przedsiębiorców w maju br., organizację wydarzenia na ulicy Świdnickiej we wrześniu br., wydanie dwujęzycznej mapki (zintegrowanej informacji handlowo-turystyczno-kulturalnej, zachęcającej do odwiedzenia ulic Świdnickiej i Friedrichstraße), a także realizację krótkiego filmu reklamującego ulicę Świdnicką we Wrocławiu.
Zajęcia szkoleniowe odbędę się w Księgarnio-Kawiarni „Nalanda” przy placu T. Kościuszki 12, w godzinach 8.00-14.00.
Szkolenie
- Miejsce: Księgarnio-Kawiarnia „Nalanda”, pl. T. Kościuszki 12, 50-028 Wrocław
- Grupa docelowa: przedsiębiorcy oraz instytucje z ulicy Świdnickiej, Wrocław
- Ilość uczestników: 15-20 osób
Program szkolenia
- 8.00-8.15 Kawa powitalna
- 8.15-9.15 Jak działa stowarzyszenie przedsiębiorców na ulicy handlowej – na przykładzie Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V. Znaczenie dialogu stowarzyszenie – samorząd lokalny
- prezentacja wprowadzająca, dr Mateusz Hartwich.
- 9.15-10.15 Zasady zarządzania ulicą handlową. Dobre praktyki z innych europejskich miast i możliwości ich zastosowania w Polsce - wykłady eksperckie:
- Witold Fizyta – założyciel i członek Zarządu Stowarzyszenia „Nowy Świat”
- Katarzyna Urbaszek – negocjator w dziale powierzchni handlowych w firmie CBRE Sp. z o.o.
- 10.15-10.45 przerwa
- 10.45-11.45 Kreowanie wizerunku i marketing ulicy handlowej w praktyce – niezbędne instrumenty. Próba zainspirowania uczestników do wypracowania własnego modelu promocji ulicy handlowej – interaktywna dyskusja ze wszystkimi ekspertami, prowadzi dr Mateusz Hartwich.
- 11.45-12.00 przerwa kawowa
- 12.00–13.30 Cześć warsztatowa - prowadzi dr Mateusz Hartwich.
Przygotowanie koncepcji własnego wydarzenia na ulicy Świdnickiej i ustalenia dotyczące jego organizacji (praca uczestniczących podmiotów i instytucji w dwóch grupach).
- 13.30-14.00 Wspólna analiza i wnioski. Przedstawienie planu działań.
Zajęcia szkoleniowe odbywają się w ramach projektu „Przestrzeń publiczna – doświadczenia polskie i niemieckie w kontekście budowania marki ulicy handlowej we Wrocławiu i Berlinie”, dofinansowanego ze środków Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, realizowanego przez Urząd Miejski Wrocławia w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V. z Berlina.