Urzędowa informacja przez internet

Potrzebujesz wyrobić dowód, prawo jazdy, paszport, kartę EKUZ, zarejestrować samochód, otrzymać pozwolenie na budowę domu lub odpis aktu urodzenia, a może chcesz wziąć ślub itp. Jak to zrobić w urzędzie lub przez internet dowiesz się na stronie www.obywatel.gov.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu 222 500 115.


Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie można załatwić w urzędach. Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić.

Struktura strony nie odzwierciedla podziałów urzędowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.

System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, można dowiedzieć się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (infolinia centralna – 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).

Zgłoś uwagę