Jako wykonawca toru wrotkarskiego wskazana została firma Berger Bau Polska, która oferuje swoje usługi za ponad 6,2 mln zł. Do przebudowy ul. Sukielickiej szykuje się spółka GM-Roads Polska z ofertą wartą prawie 3,4 mln zł.
– Na ostateczne rozstrzygnięcia musimy jeszcze chwilę poczekać – mówi rzecznik WI Marek Szempliński. – W obu przypadkach poza ceną o wyborze przesądzał okres udzielenia gwarancji, ale oprócz tego, niestety, część ofert konkurencyjnych nie mogła być wzięta pod uwagę z powodu niedających się usunąć braków – w szczególności chodzi o pominięcie niektórych pozycji w kosztorysach, ale także brak udokumentowania wymogów stawianych w zamówieniu. Nie wszyscy oferenci zgadzają się z tym. Musimy zatem liczyć się z protestami – tłumaczy Szempliński.
Co jest do zrobienia? Z punktu widzenia organizacji igrzysk World Games istotniejsza jest budowa toru wrotkarskiego. Powstaną dwa. Tor do jazdy szybkiej. Jego długość całkowita wynosi 218,85 m, długość trasy 200 m, szerokość 6 m. Wokół toru zaprojektowano bariery ochronne o wysokości 1,2 m ponad poziom toru z wypełnieniem przeziernym odpornym na uderzenia oraz panelami odpornymi na wstrząsy o wysokości 20 cm, zamontowanymi 2 cm nad powierzchnią toru. Nawierzchnia wnętrza toru zaprojektowana jest jako betonowa.
Drugi to tor do jazdy ulicznej. Ma długość całkowitą 620,61 m oraz 580 m długości, mierzone 30 cm od krawędzi toru po najkrótszej linii trasy. Szerokość toru zaprojektowano na 8 m. Na całej długości toru zaprojektowano trzy szykany, a najdłuższy odcinek prosty ma długość 108 m. Tor uliczny jest połączony dłuższym bokiem z torem do jazdy szybkiej pasem wolnej nawierzchni o szerokości 2,7 m dzięki czemu jest możliwość stworzenia wspólnego systemu pomiaru na linii startu i mety.
Mniejsze zadanie to przebudowa Sukielickiej. To droga, umożliwiająca dojazd do planowanych obiektów. W takim też zakresie ulica ma być przebudowana – powstanie dojazd od ul. Rogowskiej. Oczywiście poza jezdnią drogowcy zbudują nieistniejące tutaj chodniki, no i trzeba uwzględnić miejsca postojowe, aby odwiedzający park mieli gdzie zaparkować. Na zaprezentowanym powyżej poziomie obie inwestycja mają być zrealizowane do pierwszego kwartału 2017 roku i są wstępem do dalszej rozbudowy terenów sportowo-rekreacyjnych w parku Tysiąclecia.
ram