wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:33

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Telefon zaufania w MOPS

Wiesz o kimś, komu trzeba koniecznie pomóc? A może sam masz problemy, ale nie wiesz, do kogo się zwrócić lub z rożnych powodów nie chcesz robić tego oficjalnie? Możesz skorzystać z telefonu zaufania, który od 2 stycznia działa w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrocławiu. 

Reklama

Telefon o numerze: 512 198 939 jest czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00. Dyżurują przy nim pracownicy socjalni z dużym doświadczeniem zawodowym. Rozmówca ma zagwarantowaną anonimowość i dyskrecję.

Najpierw całodobowy telefon zaufania MOPS uruchomił w grudniu na próbę. Elżbieta Olber, wicedyrektor wrocławskiego MOPS przyznaje, że niewiele było wtedy telefonów. Teraz można dzwonić do godz. 20.00. – Chcieliśmy wyjść poza godziny pracy naszej instytucji  i dać ludziom możliwość kontaktu w późniejszych godzinach. Chcemy zobaczyć, na ile taki telefon będzie potrzebny – wyjaśnia.

Gdy dzieje się krzywda

Telefon zaufania ma być doraźną pomocą dla osób, które są w ciężkiej sytuacji życiowej np. materialnej, rodzinnej, mają problemy natury psychologicznej, ale z różnych powodów nie chcą lub nie mogą się nimi podzielić z rodziną, przyjaciółmi lub przedstawicielami instytucji publicznych. Mogą też na niego telefonować mieszkańcy, którzy chcą interweniować w cudzej sprawie, gdy widzą, że komuś dzieje się krzywda. I takie telefony się zdarzają.

Ogółem od 7 do 16 stycznia pracownicy dyżurujący przy telefonie zaufania odebrali 16 połączeń. Część z nich dotyczyła spraw bieżących np. pytań o tzw. becikowe, ktoś skarżył się na złośliwą, jego zdaniem, sąsiadkę.

– Sześć spraw stanowiły prośby o ukierunkowanie działań, bo np. mąż się wyprowadził, a żona nadużywa alkoholu, albo siostra źle się prowadzi i jest agresywna itp. – podaje przykłady Elżbieta Olber.

Podkreśla, że najważniejsza grupa telefonów i najcenniejsza dla MOPS to prośby o interwencje. Te dotyczyły akurat rodzin z dziećmi i osoby starszej.  – Telefonujący zgłaszali, że słyszą u sąsiadów odgłosy libacji i płacz dzieci. W jednej z tych spraw była już interwencja policji, fakty się potwierdziły i skierowano wniosek do sądu – opowiada wicedyrektor MOPS.

Przez telefon mniej się wstydzą

Niektóre ze zgłoszeń poszły do rozpoznania do terenowych pracowników socjalnych. – Dla nas to bardzo ważne sprawy, bo rozmówcy niekoniecznie  chcą do nas przyjść, a przez telefon mają więcej odwagi. Im więcej informacji do nas dociera, tym lepiej, bo większej liczbie osób można pomóc – przyznaje Elżbieta Olber. Dlatego widzą potrzebę istnienia telefonu zaufania. – Nie wiemy jeszcze tylko, czy ten telefon ma być ogólnie do wszystkich zgłoszeń, czy będzie adresowany do konkretnych zadań – dodaje.

Telefon zaufania 512 198 939 jest czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl