- Pobrzmiewają w niej echa „Listu do ojca” Franza Kafki, który całe życie zmagał się z autorytetem ojca. Próbował się od niego uwolnić pisząc list do ojca, którego jednak nigdy nie wysłał – opowiada Katarzyna Baraniecka, reżyser spektaklu. – Trudna relacja miedzy ojcem i synem, między dzieckiem i rodzicem dotyczy każdego z nas. Przeżywamy podobne sytuacje, gdy staramy się usamodzielnić i stać się autonomiczną jednostką – dodaje.
Katarzyna Baraniecka wcześniej wyreżyserowała czytanie „Ojcze nasz”. – Okazało się, że ten tekst jest ważny i prowokuje do dyskusji – tłumaczy reżyser. – Dlatego postanowiliśmy wystawić go na scenie. Nie było łatwo zgrać się, bo w projekcie biorą udział aktorzy pracujący w innych teatrach, ale dyskomfort pracy wpłynął na naszą większą mobilizację.
Tekst Artura Pałygi składa się z krótkich scen przypominających ujęcia filmowe. Przenoszą one widzów w różne etapy życia Frania. Sam spektakl przybiera postać ceremonii pożegnalnej i rozliczeniowej z ojcem. Autorem muzyki jest Marek Otwinowski (Karbido). – Sceny oddzielają chóry. Aktorzy śpiewem ogrywają tytuł, bywa on sentencją łacińską, fragmentem liturgii – zapowiada Otwinowski.
Artur Pałyga, autor sztuki to dramaturg, adaptator, prozaik, poeta, dziennikarz, aktor, muzyk, performer, jest autorem kilkunastu sztuk i adaptacji teatralnych. W 2013 został laureatem Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej za sztukę "W środku słońca gromadzi się popiół".
Reżyseruje Katarzyna Baraniecka to absolwentka PWST we Wrocławiu, aktorka freelancerka biorąca udział w spektaklach Wrocławiskiego Teatru Komedia, Teatru Współczesnego we Wrocławiu, a także w niezaleznych projektach. W grudniu 2009 roku, w ramach działalności fundacji Centrala 71, wyreżyserowała czytanie dramatu Artura Pałygi „Ojcze nasz”. W maju 2014 wyreżyserowała 'Osmozę' - multimedialny performans na podstawie tekstów Helmuta Kajzara, bedący kooprodukcją wrocławskiego Teatru Współczesnego i Muzeum Narodowego.
W „Ojcze nasz” występują Robert Chmielewski, Łukasz Chojęta, Edward Kalisz, Rafał Kronenberger, Agnieszka Popkiewicz, Jadwiga Wianecka. Reżyseruje Katarzyna Baraniecka, która jest też autorką scenografii. Za muzykę odpowiada Marek Otwinowski, kostiumy – Maryna Wyszomirska, ruch sceniczny Ewelina Ciszewska, projekcje wideo Jakub Lech.
Premiera w niedzielę 19 października w Imparcie (ul. Mazowiecka 17) godz. 20. Spektakle także 17.10 o godz. 18 i 18.10 o godz.20.