Sklepy internetowe są niefunkcjonalne

Ocenie poddano 20 najczęściej odwiedzanych sklepów internetowych w Polsce

Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że w tym obszarze jest jeszcze wiele do poprawy - średnia ocen wszystkich analizowanych sklepów wyniosła 64%. Tak wynika z analizy Usability LAB oraz portal eKomercyjnie.pl.

Najlepiej w badaniu wypadł Mediamarkt.pl ze średnio oceną 82%. Kolejne miejsca w rankingu zajęły sklepy Cyfrowe.pl i Answear.com (odpowiednio 78 i 75%). Inspiracją do przygotowania raportu był bardzo wysoki odsetek porzucanych koszyków w sklepach internetowych - w roku 2013 na rynkach USA i UK odsetek ten wyniósł aż 61% . Według opinii klientów to właśnie błędy w obszarze użyteczności są najczęstszymi powodami porzucania koszyków. Dlatego w raporcie analizie poddano użyteczność na etapie kompletowania listy zakupów (poruszanie się po sklepie, umieszczanie produktów w koszyku) i wyjścia do kasy (podanie danych klienta, wyboru sposobu dostawy i opcji towarzyszących złożeniu zamówienia). Czytaj więcej...

Zgłoś uwagę