Pomysł wrocławian zrobi globalną karierę? Docenili go renomowani eksperci

,
Źródło: Facebook

Stworzony przez wrocławian startup IamBot pokonał setki konkurentów i zakwalifikował się do METRO Accelerator powered by Techstars. To wyjątkowy program, prowadzony przez globalną korporację i jeden z najlepszych akceleratorów na świecie.

METRO Accelerator powered by Techstars to wspólne przedsięwzięcie Wholesale & Food Specialist AG (firma działa w 35 krajach, zatrudnia około 150 tys. osób, należy do niej m.in. sieć hurtowni MAKRO Polska), a także Techstars – jednego z najlepszych akceleratorów dla startupów na świecie.

Projekt zaadresowany jest do młodych firm technologicznych, które oferują innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla handlu detalicznego.

Wrocławianie pokonali ogromną konkurencję

Spośród setek kandydatur z 24 krajów wybrano dziewięć, które przez trzy miesiące – od czerwca do września – mogą korzystać z powierzchni biurowej, wsparcia mentorów i wsparcia finansowego w wysokości 120 tys. euro. Wielki finał programu odbył się 5 września w Berlinie.

– Udział w METRO Accelerator powered by Techstars to dla nas niepowtarzalna szansa na uzyskanie wsparcia od ekspertów z całego świata. To ludzie, którzy kiedyś byli na naszym miejscu, a potem tworzyli i rozwijali biznesy warte kilkadziesiąt, a czasem kilkaset milionów dolarów. Teraz chcą się swoim doświadczeniem podzielić – opowiada Paweł Kołacz, współzałożyciel i CEO startupu IamBot. Kołacz to wrocławianin, który pierwsze kroki w biznesie stawiał we Wrocławskim Parku Technologicznym, potem przeniósł się do Business Linka przy ul Rzeźniczej.

Nad rozwojem IamBot pracuje od początku tego roku wraz Romanem Bartusiakiem. Spółkę zarejestrowali w Delaware w USA.     

– Teraz dzięki udziałowi w programie możemy również inspirować się globalnymi korporacjami, przeskalować nasz biznes, wdrażać niespotykane rozwiązania, a przez to rozwijać się i wejść na arenę międzynarodową – podkreśla Paweł Kołacz.

Paweł Kołacz (Facebook)

Chatbot pomoże w zakupach

Co ciekawe, kiedy pierwszy raz spotkał się z ekspertami akceleratora, akurat padł serwer i nie mógł nawet zaprezentować im przygotowanego demo.

– Ostatecznie specjaliści dostrzegli potencjał naszego rozwiązania, najpierw zakwalifikowaliśmy się do czołowej dwudziestki, a potem do finałowej dziewiątki programu. Liczymy, że współpraca z wieloma osobami, które poznaliśmy, będzie trwała także po zakończeniu METRO Accelerator power by Techstars – opowiada Kołacz.

Na czym dokładnie polega pomysł IamBot? Wrocławianie chcą opracować rozwiązanie ułatwiające znalezienie w sklepach internetowych rzeczy, które widzimy w danym momencie. Wystarczy, że zrobimy zdjęcie interesującego nas przedmiotu – ubrania, pokrowca na telefon czy lampy – i wyślemy je do chatbotu danej marki stworzonego przez IamBot w aplikacji Facebook Messenger. Następnie ten w kilka sekund przeszuka ofertę z danego sklepu i przedstawi nam znalezione produkty wraz z cenami – gotowe do zamówienia online.

Jeśli natomiast nie znamy producenta danej marki, to algorytm może go znaleźć za nas w specjalnej bazie.

– Jako IamBot chcemy być jest liderem w dziedzinie conversational commerce, czyli wykorzystywania komunikatorów mobilnych do automatyzacji procesu robienia zakupów. Możliwości wykorzystania naszego pomysłu jest bardzo dużo, a o wdrożeniach rozmawiamy z dużymi firmami, które widzą w tym ogromny potencjał do rozwoju – podkreśla Paweł Kołacz. – Użycie do zakupów sztucznej inteligencji to absolutna rewolucja, która sprawi, że już nigdy nie będą one takie, jak wcześniej. Klienci nie muszą teraz samodzielnie przeglądać stron, zupełnie bez wysiłku otrzymają różnorodne opcje zakupowe i ogromną wolność wyboru – dodaje CEO IamBot.