Drivebox - twój samochód pod kontrolą

,

Drivebox opracował rozwiązanie, które pozwala kierowcom i właścicielom aut czuć się bezpieczniej. Wrocławianie zaprezentują je na prestiżowym Web Summit w Lizbonie.

Drivebox to mała wtyczka o wymiarach 5x5 cm, którą wpinamy do gniazda serwisowego OBD-II w pojeździe. Wcześniej rejestrujemy tylko zakupione urządzenie na stronie drivebox.co i możemy ruszać w drogę. Bezpiecznie.

Dzięki drivebox właściciel auta (lub kilku aut) zobaczy je w czasie rzeczywistym na mapie w swoim telefonie lub komputerze. Dodatkowo, dostanie informacje o użytkowaniu pojazdów – o gwałtownym hamowaniu, ostrych przyspieszeniach czy o przekroczeniach prędkości. Urządzenie poinformuje go również jeśli ktoś będzie chciał odpalić samochód w środku nocy lub któreś z aut zanotuje stłuczkę.

Spokój i bezpieczeństwo 

– Rozwiązanie jest skierowane do firm, które posiadają flotę pojazdów, jak również do odbiorców indywidualnych. Nasi klienci otrzymują nie tylko inteligentne urządzenie, ale przede wszystkim wartość dodaną w postaci spokoju i bezpieczeństwa – podkreśla Grzegorz Janaś, jeden z twórców usługi. Jak zaznacza, żeby z niej korzystać nie trzeba podpisywać żadnych umów, ani posiadać specjalistycznej wiedzy instalacyjnej.

Samo urządzenie kosztuje 265 zł netto, a miesięczna subskrypcja 15,50 zł netto. Można ją dowolnie zawieszać oraz wznawiać.

Startup rozpoczął działalność w tym roku. Pierwszy raz zaprezentował się na majowym wydarzeniu IoT Talks w Berlinie, organizowanym przez firmę Tele2. Poza rodzimym rynkiem, wrocławianom udało się już pozyskać klientów z Austrii oraz Niemiec. Drivebox dostał się również do programu Alpha na prestiżowym evencie Web Summit w Lizbonie. W listopadowym wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele największych światowych firm, w tym topowi menedżerowie takich gigantów jak Intel, Oracle, Microsoft, Amazon czy Google.

Globalna wizja

 Udział w programie Alpha na Web Summit to dla nas ogromna szansa, by zaprezentować się szerszej publiczności z całej Europy. Ekspozycja na takim evencie jest świetną formą marketingu, a przecież idzie za tym szereg innych wartości – networking, inspirujące prelekcje i wszechobecny duch przedsiębiorczości  wymienia Grzegorz Janaś.  W Lizbonie kluczowe będzie dotarcie do potencjalnych partnerów, którzy pomogą nam rozwijać biznes w kolejnych krajach oraz spotkanie potencjalnych inwestorów i dziennikarzy technologicznych z całego kontynentu  dodaje.

Co ciekawe, już dziś młodej wrocławskiej firmie udało się pozyskać znanych partnerów technologicznych. Projekt sygnują takie marki jak: Microsoft, Tele2 IoT czy Here.

  To czym możemy się pochwalić, to globalna wizja  zaznacza współtwórca drivebox.  W naszym zespole łączymy różne kompetencje, ale wszyscy działaliśmy w obszarze telematyki dla pojazdów specjalistycznych. Wynieśliśmy stamtąd ciekawe doświadczenia, które wykorzystujemy teraz na rynku aut osobowych. Dotąd brakowało tu bowiem tak prostego i elastycznego modelu jak nasz  kończy Grzegorz Janaś.