Mobilny Asystent Mieszkańca. MAM-y sposób na Wrocław

MAM, czyli Mobilny Asystent Mieszkańca, to aplikacja dla wrocławian zaangażowanych w życie miasta i swojej najbliższej okolicy. Dzięki niej w łatwy i szybki sposób możemy poinformować odpowiednie służby o wszelkich nieprawidłowościach w funkcjonowaniu miejskiej infrastruktury.

Aplikacja działa od września 2016 roku i jest kolejnym, po numerze 71 777 77 77 i wirtualnym doradcy mieszkańca produktem, który ma usprawnić komunikację wrocławian z urzędem i odpowiednimi jego jednostkami. Jest dostępna w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej. Do tej pory za jej pośrednictwem wysłano blisko 500 różnych zgłoszeń.

Pobierz aplikację:

                          

Problem z rejestracją? KLIKNIJ

Jak to działa?

Jeśli codziennie rano wpadasz w tę samą dziurę w chodniku lub mijasz przepełniony śmietnik, albo zauważyłeś, że na Twojej drodze do pracy „zniknęło” przejście dla pieszych, możesz coś z tym zrobić! Aplikacja MAM to szybki sposób na zgłoszenie nieprawidłowości w miejskiej infrastrukturze – zaczynając od dziury w jezdni, zniszczonej ławki czy wiaty przystankowej, przez przepełnione kontenery na odpady, zbyt wysoką trawę, niedziałające latarnie uliczne, aż po przejawy wandalizmu czy konieczność deratyzacji.

Krok po kroku…

Czas realizacji zgłoszenia, tj. naprawienie, wyeliminowanie usterki etc., to maksymalnie 30 dni. Nie oznacza to jednak, że wszystkie zgłoszenia są realizowane w tak długim czasie. W niektórych sytuacjach wystarczy dzień lub dwa, jednak nieraz na pozór łatwa do naprawy usterka może w rezultacie implikować więcej pracy, stąd wynika 30-dniowy termin realizacji.

Trochę historii

Od 2011 roku wrocławianie mogą korzystać z tzw. Jednego Numeru 71 777 77 77, za pośrednictwem którego mogą uzyskać informacje dotyczące funkcjonowania miasta czy jak załatwić urzędową sprawę, mogą również zgłosić różne incydenty, np. dewastacje, awarie, brak oświetlenia etc. W ciągu pięciu lat działania numeru 71 777 77 77 odebrano około 660 tysięcy połączeń.

W 2013 roku miasto Wrocław wdrożyło CRM – customer relationship management, czyli zestaw procedur i narzędzi do zarządzania kontaktami z klientami urzędu, dzięki czemu udostępnione zostały kolejne kanały komunikacyjne „chat” oraz „formularz zgłoszeniowy” na stronie internetowej. Dzięki wdrożeniu CRM można było lepiej zarządzać, a następnie prześledzić historię spraw, które zgłaszali mieszkańcy. Okazało się, że najczęściej są to zgłoszenia z zakresu trzech służb miejskich, czyli ZDiUM, EKOSYSTEM i CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO. Na tej podstawie opracowano również kategorie, które pojawiły się w aplikacji mobilnej MAM.

Aplikacja MAM

Aplikacja MAM działa od początku września 2016 roku, a za jej pośrednictwem możemy zgłosić awarie lub potrzeby interwencji, które następnie trafiają do jednej z trzech jednostek: Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, Ekosystemu oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego. W każdej z nich wyznaczone są osoby, które wspierają projekt. W aplikacji mamy 12 kategorii głównych i około 100 podkategorii. Jeśli nie jesteśmy pewni co do wyboru odpowiedniej podkategorii, wybierzmy „intuicyjnie”. Podkategorie zostały bowiem opracowane tak, aby były opisowe, ale krótkie.

KROK PO KROKU: (kliknij na obrazek, aby powiększyć i wyświetlić opis)

W połowie przyszłego roku planowane jest uruchomienie drugiej części aplikacji, rozszerzonej o kategorie dotyczące obszarów działania trzech dodatkowych jednostek, a mianowicie: MPWiK, Zarządu Zieleni Miejskiej oraz straży miejskiej.