Organizatorem tej kampanii jest właśnie Surge Polonia, wrocławska firma produkująca odzież patriotyczną. Sesja zdjęciowa odbyła się w studiu fotograficznym na wrocławskim Nadodrzu. Bilbordy z bohaterami akcji będzie można już w kwietniu zobaczyć w miastach w całej Polsce.
Głównym celem kampanii to promocja patriotyzmu, wartości i postaw, z których każdy Polak może być dumny. To akcja, która ma zwrócić uwagę Polaków, aby zechcieli lepiej poznać swój kraj, jego historię, jak i potencjał i kapitał na przyszłość.
Nie bez znaczenia jest wybór na twarze tej kampanii – naszych szczypiornistów, którzy nie raz na całym świecie walecznością i wolą zwycięstwa pokazywali, że z Polski można i warto być dumnym. – Uosabiają ambicję, pasję, wiarę w siebie. Swoim charakterem i postawą dają nam powód do dumy. Pokazują, ze patriotyzm to nie słowo, ale postawa, która inspiruje. Odnoszą sukcesy sportowe, a poza boiskiem potrafią przezwyciężać trudności i działać dla dobra innych – mówi Wojciech Setny, prezes Surge Polonia.
- Patriotyzm wiąże się z całym moim życiem. Przez całe życie starałem się dawać dobry przykład – zwłaszcza dzieciakom. A mamy z czego być dumni. I dla mnie patriotyzm to właśnie duma – duma i odpowiedzialność przed sobą i przed innymi – mówił w przerwie między zdjęciami Sławomir Szmal. Dodatkowym atutem jest to, ze ta odzież w której wystąpili piłkarze – jest po prostu efektowna, modna i nowoczesna. – Na pewno robi wrażenie. I wszechobecny symbol orzełka – naszego godła. Dla mnie, i chyba dla każdego sportowca, to wielka przyjemność móc występować z orzełkiem na piersi – dodał nasz fenomenalny bramkarz.
– Trzeba zawsze być patriotą. I mam nadzieję, że każdy Polak nim jest. Jeśli ktoś zapomniał, że może być dumny ze swojej ojczyzny to właśnie ta kampania jest po to, aby przypomnieć, że mamy z czego być dumni – powiedział Kamil Bielecki.
– Chcemy aby każdy znalazł dla siebie inspirację, wzór do naśladowania. W ramach kampanii będziemy edukować, informować i inspirować. Przybliżać ludzi i inicjatywy, zarówno te z przeszłości godne zapamiętania, jak i sylwetki współczesnych bohaterów – dodaje Wojciech Setny.