To III etap rozbudowy ul. Racławickiej. Przypomnijmy, że w minionym roku powstało już odwodnienie i krótki odcinek jezdni. Tą nieco droższą od obecnej, wartą prawie 17 mln zł inwestycję, także realizowała firma Skanska, a budowę drogi wspomagała finansowo spółka deweloperska MCA.
Obecny projekt przewiduje budowę około 650-metrowego odcinka nowej drogi. Jej kluczowym fragmentem jest most przez Ślęzę. Ma powstać ulica jednojezdniowa z chodnikiem i ścieżką rowerową. Prace powinny rozpocząć się wiosną i - jak zapowiadają w WI - jest plan, by jeszcze w tym roku je zakończyć. Istotna informacja dla amatorów spacerów wzdłuż Ślęzy – projekt zakłada budowę dla nich przejścia pod mostem. Zaplanowano także nowe przystanki autobusowe.
Jednak na skrót między Krzykami i Oporowem czekają przede wszystkim kierowcy. Potrzebę nowego połączenia udowodniło zeszłoroczne przymknięcie ul. Grabiszyńskiej przy cmentarzu. Kierowcy przerzucili się na alternatywne połączenia do centrum – ul. Awicenny przez Muchobór oraz Karmelkową, Wałbrzyską przez Krzyki. Oczywiście spowodowało to korki. Nowe połączenie ma szczególnie istotne znaczenie z tego powodu, że w okresie Wszystkich Świętych na ul. Grabiszyńskiej co roku trzeba ograniczać ruch.
wizualizacje Wrocławskich Inwrestycji
ram