Wszystkie prace mają zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Szlifowanie korekcyjne obejmie torowisko na ul. Powstańców Śląskich - od ul. Piłsudskiego do Al. Hallera. Łącznie około 4 km toru. Regeneracji przez tzw. napawanie podlegać będzie wjazd na pętle Poświętne, rozjazd ul. Piłsudskiego - ul. Kołłątaja oraz łuki torów na ul. Kazimierza Wielkiego przed ul. Widok. Regulacja i podbijanie torów „Plasserem” czeka też torowisko na ul. Opolskiej i Krakowskiej. Prace prowadzone będą w porze nocnej, bez wyłączenia komunikacji tramwajowej. Jednak z możliwymi lokalnymi ograniczeniami ruchu kołowego (ul. Piłsudskiego - ul. Kołłątaja). W pierwszej kolejności przeprowadzone będzie napawanie na ul. Kazimierza Wielkiego przed ul. Widok oraz na ul. Piłsudskiego - ul. Kołłątaja (rozjazd). Zarządca torowisk wymienił również przezd 1 listopada zwrotnice przy Cmentarzu Osobowickim. W tej chwili trwają prace naprawcze także na pętli Tarnogaj.
Przypomnijmy, że poza tymi kosmetycznymi robotami w tym roku ZDiUM zmodernizował i wyremontował kilka ważnych torowisk. Przebudowano pętlę tramwajową na Oporowie oraz fragment torowiska na ul. Grabiszyńskiej. Duży fragment torowiska wymieniono również na ul. Wróblewskiego. Wrocławskie Inwestycje oddały do użytku pod koniec września całkowicie od podstaw wybudowane torowisko na ul. Nowowiejskiej.
Nowe zwrotnice i tory pojawiły się na pl. Wróblewskiego. Wymieniono też skrzyżowania torowisk w newralgicznych punktach w centrum miasta – na ul. Świdnickiej/z Podwalem i z Piłsudskiego.
Łącznie na utrzymanie i remonty torowisk tylko Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wydał ponad 20 milionów złotych.