Remont mostów został podzielony na dwa etapy. Pierwszy dotyczy jezdni i infrastruktury tramwajowej. I właśnie do tych prac zgłosiły się trzy firmy. Przedsiębiorstwo Tor-Krak (4 903 061,65 zł.), ZUE z Krakowa (5 333 008,19 zł.) oraz konsorcjum firm z Zakładem Sieci i Zasilania z Wrocławia na czele (4 697 715,23 zł.). - Teraz komisja przetargowa musi ocenić oferty pod kątem ich zawartości merytorycznej i ważności. Według planu prace remontowe rozpoczną się natychmiast po zawarciu umowy z wykonawcą i potrwają do końca września – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Remont jezdni i torowiska na pewno poprawi kondycję mostów Uniwersyteckich przed przyjęciem na siebie objazdów w trakcie planowanego remontu sąsiadujących mostów Pomorskich.
Czytaj więcej: Przebudowa mostów Pomorskich - przetarg na projekt
Reszta prac, czyli wykonanie ciągu pieszo-rowerowego, remont chodników, renowację elementów kamiennych i balustrad zostanie wykonana w ramach nowego przetargu.
Najpewniej na czas remontu mostów Uniwersyteckich tramwaje trafią na objazdy przez sąsiadującą przeprawę. Ruch samochodowy natomiast ma zostać najpierw puszczony w jednym kierunku, bo drogowcy będą zajmować po połowie przeprawy, a bliżej finiszu - samochody pojadą w dwóch kierunkach i skorzystają z przejazdu po torowisku.
Mosty Uniwersyteckie, powstałe w 1934 roku, wymagają remontu ze względu na znaczny już stopień zużycia. Szczególnie zniszczona jest jezdnia i torowisko. To nie jedyne obiekty we Wrocławiu, których remont będzie realizowany do 2020 roku. Niedawno rozpoczął się remont mostu Muchoborskiego, w planach są również prace przy mostach Pomorskich, czy Chrobrego.