Wielkoformatowa reklama w parku kulturowym

Park Kulturowy „Stare Miasto” we Wrocławiu precyzyjnie określa m.in. zasady umieszczania nośników reklamowych w granicach parku. Są przepisy, które zakazują reklam wielkoformatowych, ale są też takie, które na takie reklamy zezwalają.

  • Park kultury reklama siatka rynek ratusz wrocław

    Remont trwa już od kilku miesięcy ale wcześniej siatka nie miała na sobie reklamy; fot. www.wroclaw.pl


Uchwała o parku kulturowym obowiązuje od 23 kwietnia 2015 roku. W tym czasie zniknęło już bardzo dużo bilbordów, citylightów i banerów reklamowych. Są jednak przepisy, które pozwalają na eksponowanie reklamy wielkoformatowej. Ostatnio taka reklama pojawiła się jednak w samym sercu miasta.

Reklama, o której mowa znajduje się na kamienicy Rynek-Ratusz 10, w północnej pierzei. – Inwestor, spółka Inter-Es Ponikowscy sp. z o.o., dopełnił wszelkich formalności, w tym uzyskał pozytywną opinię plastyka miasta – mówi Marek Śliwa, z zespołu roboczego ds. parku kulturowego. – Może eksponować reklamę do 31 sierpnia 2016 r. – dodaje. Ta reklama jest umieszczona na siatce ochronnej rusztowań remontowanej kamienicy. Przepisy o takich nośnikach szczegółowo reguluje uchwała.

Dopuszczone jest zamieszczenie reklamy na siatce lub innym materiale osłaniającym rusztowanie postawione na czas remontu budynku, jednak na nie więcej niż 1/3 całkowitej powierzchni materiału. Na pozostałej części powierzchni siatki znajdować się musi odwzorowanie remontowanego budynku w skali 1:1. Działania reklamowe na siatce osłaniającej rusztowanie mogą być prowadzone tylko w czasie prac remontowych, nie dłużej niż 12 miesięcy. Te same lub kolejne działania reklamowe mogą być prowadzone na rusztowaniu nie wcześniej niż 10 lat po upływie tego okresu. Siatki takiej nie można podświetlać.

Zgłoś uwagę