Prace powinny rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja. Torowisko trzeba zakończyć do 1 listopada. Cały kontrakt natomiast ma być zrealizowany do końca roku. Przypomnijmy, podwójny projekt przewiduje przebudowę pętli i torowiska do od drugiej bramy cmentarza Grabiszyńskiego oraz w kolejnym etapie przebudowę fragmentu ulicy Grabiszyńskiej od pierwszej bramy cmentarza do mostu na Ślęzie.
Na pętli podlegającej całkowitej przebudowie powstaną nowe perony tramwajowe i autobusowe. W miejscu obecnego potrójnego przystanku będzie pojedynczy służący do wysiadania. U stóp wzgórza, gdzie znajduje się Cmentarz Żołnierzy Polskich, powstaną trzy osobne tory z peronami, gdzie będzie można wsiąść do tramwaju w kierunku centrum. We wnętrzu pętli tramwajowej zostanie wbudowana pętla autobusowa. Obok niej przewidziano parkingi: Park&Ride na ponad 30 samochodów a także parking dla rowerów.
Szczegółów organizacji ruchu planowanej na czas inwestycji jeszcze nie można podać, ale założenia są takie, że w pierwszej fazie prac tramwaje będą kursowały tylko do pętli Grabiszynek, przy pierwszej bramie cmentarza, dalej trzeba będzie jechać autobusem zastępczym. Utrudnienia na jezdni mają pojawić się dopiero po uruchomieniu tramwajów. Przez Grabiszyńską ma być wtedy zapewniony przejazd w kierunku centrum, w drugą stronę obowiązywałby objazd. Więcej o jego przebiegu będzie można powiedzieć po zatwierdzeniu projektu dla organizacji ruchu zastępczego.
ram