Przebudowa pętli Oporów – jak jeżdżą tramwaje?

Przebudowa pętli na Oporowie ma ruszyć zaraz po majowym weekendzie. Jednak już od soboty (2 maja) trasy musiały zmienić tarmwaje. Prace torowe mają zakończyć się przed 1 listopada, natomiast wymiana nawierzchni ulicy do końca roku. 


Umowa z firmą Strabag Infrastruktura Południe na przebudowę pętli została podpisana na początku kwietnia teraz trwają ostatnie przygotowania do prac. Roboty ruszą zaraz po majowym weekendzie. Zmiany w komunikacji dla lini tramwajowych 4, 5 i 20 weszły w życie od 2 maja. 

Przypomnijmy, podwójny projekt przewiduje przebudowę pętli i torowiska od drugiej bramy cmentarza Grabiszyńskiego oraz w  kolejnym etapie przebudowę fragmentu ulicy Grabiszyńskiej od pierwszej bramy cmentarza do mostu na Ślęzie.

Na pętli podlegającej całkowitej przebudowie powstaną nowe perony tramwajowe i autobusowe. W miejscu obecnego potrójnego przystanku będzie pojedynczy służący do wysiadania. U stóp wzgórza, gdzie znajduje się Cmentarz Żołnierzy Polskich, powstaną trzy osobne tory z peronami, gdzie będzie można wsiąść do tramwaju w kierunku centrum. We wnętrzu pętli tramwajowej zostanie wbudowana pętla autobusowa. Obok niej przewidziano parkingi: Park&Ride na ponad 30 samochodów a także parking dla rowerów.

W związku z tym czekają nas zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów. Tramwaje linii 4 i 5 zostaną skrócone do pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim. "Dwudziestka" zostanie skrócona do pętli "Grabiszynek" przy alei Hallera i będą kursowały w relacji Leśnica - Grabiszynek - Leśnica. Linia autobusowa A będzie zatrzymywać się na dodatkowym przystanku.

2 maja – przebudowa pętli Oporów [ZMIANY, BILETY]

Utrudnienia na jezdni mają pojawić się dopiero po uruchomieniu tramwajów, więc po 1 listopada. Przez Grabiszyńską ma być wtedy zapewniony przejazd w kierunku centrum, w drugą stronę obowiązywać mają objazdy.

Zgłoś uwagę