wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

7°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:05

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Profil zaufany w UMW

W Urzędzie Miejskim Wrocławia (w Centrum Obsługi Podatnika i w Centrum Obsługi Mieszkańca) można potwierdzać profil zaufany. Można nim podpisywać m.in. dokumenty w Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Dzięki profilowi zaufanemu każdy może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca. Posiadanie profilu zaufanego ePUAP pozwala również na korzystanie z Platformy Informacyjno-Płatniczej Wrocławia (PLIP) umożliwiającej sprawdzanie oraz uregulowanie przez internet zobowiązań podatkowych.

Jak zdobyć profil?

Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP, dostępnym pod adresem www.epuap.gov.pl. Z konta wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w punkcie potwierdzającym profil zaufany. Musimy się w tej sprawie udać do Urzędu Miejskiego Wrocławia (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem, który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Można się nim już posługiwać w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.

Punkt potwierdzający profil zaufany znajduje się w następujących lokalizacjach:

COP, ul. Kotlarska 41sala obsługi, stanowisko 1 - 8, 10(czynne pn-pt od 8:00-15:15)

COM I, ul. G. Zapolskiej 4sala obsługi nr 3, stanowisko 16, 17, 18(czynne pn-pt od 8:00-15:15)

COM II, pl. Nowy Targ 1-8sala obsługi nr 1, stanowiska 1, 2, 3(czynne pn-pt od 8:00-15:15)

Profil zaufany należy przedłużyć raz na trzy lata.

Oprócz Urzędu Miejskiego Wrocławia, na platformie ePUAP można załatwiać sprawy w innych jednostkach miejskich (m.in straż miejska, Zarząd Cmentarzy Komunalnych, MOPS, ZZK, CUI, ZDiUM) oraz w: Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim, Urzędzie Marszałkowskim, Starostwie Powiatowym, Urzędzie Kontroli Skarbowej, Izbie Skarbowej, sanepidzie, urzędach skarbowych, NFZ, ZUS, PUP, prokuraturze, sądach, policji, straży pożarnej, szkołach wyższych czy GDDKiA.

Jak korzystać z ePUAP?

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl