wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:51

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Pociągiem szybciej do Warszawy

Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole.  - Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie – podkreślają przedstawiciele PKP. Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole pozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Nie jest to najbardziej optymalna trasa, ale i tak pociągi z Wrocławia do Warszawy będą dojeżdżać szybciej.

 - W grudniu 2014 roku czas przejazdu wyniesie ok. 3 godzin i 40 minut z możliwością skrócenia go o kolejne 10 minut w 2015 roku. Między Opolem, a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h, a stamtąd do Włoszczowy pojadą z prędkością do 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą, zakładana prędkość wyniesie 200km/h – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK.

Rewitalizacja trasy Koniecpol – Opole, współfinasowana jest przez UE na odcinku Częstochowa – Fosowskie.  To kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km. Zaplanowane prace objęły  32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych. Na peronach zaplanowano instalację nowych wiat, obiektów małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Roboty rewitalizacyjne to również  remont blisko 130 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniania jest również na nową sieć trakcyjna oraz bramki i słupy służące do jej podtrzymywania.Większość robót jest wykonana, bądź też zbliża się do końca.  Rewitalizacja odcinka Koniecpol – Opole pozwoli nie tylko na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Z wyremontowanych torów będą mogły również korzystać pociągi regionalne, a przewoźnicy obsługujący inne relacje dalekobieżne będą mogli wprowadzać nowe połączenia np. Kraków – Częstochowa – Wrocław. Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2014 roku.kaj

 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl