Nowoczesne pociągi Pesy ruszają w weekend w trasy z Wrocławia

Już od 23 stycznia nowe pociągi Pesa Dart wyruszą w drogę. Nowoczesnymi składami PKP Intercity pasażerowie pojadą m.in. do Warszawy, Wrocławia, Łodzi, Lublina czy Sieradza.


Obecnie PKP Intercity dysponuje 11 z 20 pociągów PesaDART. 5 składów obsługuje w sumie 16 połączeń na trasach Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin, Bielsko Biała – Białystok, Warszawa - Katowice, Lublin - Katowice czy Warszawa - Wisła. Wśród pozostałych część stanowi niezbędną rezerwę, a kolejne przygotowywane są do obsługi następnych połączeń.

Od 23 stycznia pojazdy PesaDART pojawią się również na trasie Warszawa-Wrocław-Warszawa (IC „Słowacki” i IC „Orzeszkowa”). Natomiast od 30 stycznia będą kursowały między Lublinem a Wrocławiem (IC „Konopnicka”) i Warszawą (IC „Czartoryski”).

  • 16104/5 „Słowacki” rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. od dnia 23.01.2016 r.
  • 61102/3 „Orzeszkowa” rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. od dnia 24.01.2016 r.
  • 12105 „Czartoryski” Warszawa Zach. – Lublin od dnia 30.01.2016 r.
  • 26106/7 „Konopnicka” Lublin – Wrocław Gł. od dnia 30.01.2016 r.
  • 62106/7 „ Konopnicka” Wrocław Gł. – Lublin od dnia 31.01.2016 r.
  • 21104 „Czartoryski” Lublin – Warszawa Zach. od dnia 31.01.2016 r.

PKP Intercity obecnie prowadzi testy pozostałych 9 składów. Średnio, każdego tygodnia, restrykcyjny proces odbiorczy przechodzą 2-3 pojazdy.

W tygodniu kończącym 2015 rok producent składów PesaDART przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł. W sumie, PKP Intercity realizując program inwestycji taborowych na kwotę 5,5 mld zł, z sukcesem pozyskało z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 1,9 mld zł.

materiały: PKP InterCity

Zgłoś uwagę