wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 18:51

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. #onedayinwro – zobacz dzień z życia miasta

15 343 przesłanych zdjęć, 336 opublikowanych na Instagramie z hasztagiem #onedayinwro oraz #igerswroclaw, 40 uczestników i tylko jeden dzień na uwiecznienie życia naszego miasta.

Reklama

Agencja PR Publicon wraz ze społecznością Instagramers Wrocław podjęła się realizacji pierwszego wrocławskiego InstaMovie – filmu polegającego na poklatkowej prezentacji zabytków, mieszkańców i ciekawych atrakcji naszego miasta na zdjęciach zrobionych za pomocą platformy Instagram.

Prace nad filmem trwały kilka miesięcy. Dużo czasu zajęło zebranie odpowiedniej liczby zdjęć. Mieli je przesyłać wrocławianie, a wszystkie miały być kadrowane i edytowane za pomocą popularnej platformy Instagram.

Żeby ułatwić zadanie uczestnicy otrzymali konkretne wytyczne dotyczące tego, ktore miejsca fotografować. Należało więc przejść wyznaczoną trasę uwieczniając komórką m.in. Operę, Hotel Monopol, Przejście Świdnickie, pl. Solny, Ratusz, Uniwersytet Wrocławski, Wyspę Słodową, by następnie zakończyć spacer na Ostrowie Tumskim.

#onedayinwro - robimy Instamovie! from Publicon on Vimeo.

Wrocławianie pokazali

– Zależało nam na zgromadzeniu jak największej liczby zdjęć miejsc ważnych dla wrocławian, tak aby każde z nich zostało uwiecznione na fotografii z różnej perspektywy. Dzięki temu po połączeniu klatekfotografii, mogliśmy stworzyć wrażenie ruchu w naszym InstaMovie – mówi Sylwia Wojtkowska z agencji PR Publicon. Film już przed emisją budził wiele emocji i pytań, czy uda mu się prześcignąć oficjalne spoty Wrocławia lub ESK2016. Projekt #onedayinwro został zrealizowany oddolnie, przez mieszkańców dla miasta, bez jakiegokolwiek budżetu.

Chcieliśmy udowodnić, że wspólnymi siłami, dobrze się bawiąc, można zrobić coś dobrego, kreatywnego, przedstawiającego miasto tak, jak my naprawdę je widzimy. Różni ludzie to różne spojrzenia na to samo zagadnienie, a także niepowtarzalny bagaż emocji, który im towarzyszy. Poza tym, od dawna kiełkowało w nas uczucie zrobienia czegoś dobrego dla miasta, wspólnie z mieszkańcami i dla mieszkańców. Trochę na przekór wszystkim kampaniom promocyjnym Wrocławia, które często nie zdobywają uznania wśród odbiorców – przekonuje Paweł Bielecki z agencji PR Publicon. 

Muzykę, która posłużyła jako podkład do filmu udostępnił wrocławski zespół Me Myself and I.

Zobacz to na wielkim ekranie

Chcących zobaczyć swoje zdjęcia na dużym ekranie, organizatorzy #onedayinwro zapraszają 15 listopada do Kina Nowe Horyzonty. Druga odsłona InstaMovie odbędzie się podczas 14. edycji konferencji Social Media Day Poland. Wtedy zostanie także zaprezentowany materiał making of, a sami autorzy przybliżą historię pracy nad filmem. Więcej informacji na www.socialmediaday.pl

Projekt #onedayinwro został nominowany do Złotych Spinaczy - najważniejszej nagrody polskiej branży PR - w kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu”.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl