Nowy wiadukt nad ul. Grabiszyńską coraz bliżej [ZDJĘCIA]

Trwa nasuwanie stalowego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską. To druga taka operacja w tamtym miejscu. Ma się zakończyć dzisiaj wieczorem lub jutro rano. 

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków

  • fot. Tomasz Walków


Kolejarze w ramach przebudowy wiaduktu nad ul. Grabiszyńską (na trasie kolejowej E-59) musieli zamontować tam dwa nowe i ogromne przęsła. Pierwsze na swoim miejscu pojawiło się jesienią tamtego roku. W sobotę rozpoczął się proces nasuwania drugiego przęsła. Ma ono około 60 metrów długości i waży 230 ton. Do przyczółku, na którym zostanie zamocowane zbliża się z prędkością około 5 metrów na godzinę.

 - Do celu powinien dotrzeć w poniedziałek wieczorem lub we wtorek rano – mówi Bohdan Ząbek z PKP PLK.

Kiedy konstrukcja nowego wiaduktu dotrze już na miejsce kolejarze rozpoczną prace związane z montowaniem torów i sieci trakcyjnej. Według przedstawicieli PKP pociągi po nowym wiadukcie i torach będą mogły jeździć już w październiku. W tej chwili obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu, bo do dyspozycji składów wjeżdżających na Dworzec Główny jest tylko jeden tor. Trasy w tym tygodniu musiały zmienić też wrocławskie tramwaje.

Czytaj więcej: Od 22 sierpnia tramwaje omijają ul. Grabiszyńską 

Prace przy ul. Grabiszyńskiej prowadzone są w ramach ogromnej przebudowy linii kolejowej Wrocław-Poznań. W ramach tej inwestycji kolejarze przebudowali m.in. ogromny wiadukt nad Odrą i nad ul. Popowicką. Powstały nowe przystanki kolejowe i perony.

Linia E 59 stanowi międzynarodową magistralę transportową biegającą z Malmö i Ystad przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia. Modernizowany obecnie odcinek 58 km na terenie Dolnego Śląska jest częścią tej magistrali. Prace na tym docinku mają zakończyć się w grudniu 2015 r. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/godz., a towarowe do 120 km/godz.


Zakres modernizacji:

  • 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną,
  • 12 stacji i przystanków osobowych,
  • 23 przejazdów kolejowych,
  • 21 peronów,
  • 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu.

Czytaj więcej: Inwestycje PKP we Wrocławiu 

Zgłoś uwagę