Przypominamy, że wykonawca inwestycji, firma Intop Warszawa, musi tak prowadzić roboty aby umożliwić nie tylko kursowanie pociągów, ale bezpieczne kursowanie. Dlatego wejście na plac budowy poprzedziło uzgodnienie tzw. regulaminu robót kolejowych. Przewidywał on m.in. wybudowanie tymczasowego przejazdu przez torowisko – umożliwia poruszanie się maszyn bez ryzyka, że utkną między szynami przed nadjeżdżającym pociągiem.
Stary wiadukt został zamknięty ze względu na zły stan techniczny. Powstaje nowy o trójprzęsłowej konstrukcji belkowej w układzie ciągłym. Rozpiętościach przęseł wyniosą około 20 i 15 m. Jego całkowita długość wraz z przyczółkami to 80 m. Szerokość pomostu 16,20 m, a w jego obrębie znajdzie się jezdnia o szerokości 7 m, ścieżki rowerowe o szerokości 1,50 m (po obu stronach), tzw. opaski o szerokości 30 cm oraz chodniki dla pieszych o szerokości 2 m.