Nowe trasy rowerowe w budowie – sprawdź, gdzie się buduje

Mimo że to środek zimy, we Wrocławiu prace przy budowie nowych tras rowerowych idą pełną parą. Już teraz można obserwować wyłaniające się „spod ziemi” drogi dla rowerów na ulicy Traugutta czy Powstańców Śląskich. Udogodnienia dla cyklistów powstają również pod mostem Warszawskim i Szczytnickim, a w planach są kolejne inwestycje.


Nowe trasy, poprawa bezpieczeństwa na przejazdach i rozbudowa infrastruktury – w tym roku we Wrocławiu nie zabraknie inwestycji rowerowych. W miejskim budżecie na rok 2016 ponad 25 mln złotych zostało zarezerwowane na te zadania. 

Tymczasem część zaplanowanych na ten rok inwestycji już powstaje.

 
Rowerowe realizacje Wrocław luty 2016

BUDUJE SIĘ WE WROCŁAWIUSprawdziliśmy, co rowerowego buduje się obecnie we Wrocławiu. Oto na co trafiliśmy :)Tymczasem tu >> http://bit.ly/1SUqT5Z >> więcej o tym co się buduje i co jest planowane!

Posted by Wrocławska Kampania Rowerowa on 18 luty 2016

Droga dla rowerów na ul. Traugutta

Po północnej stronie ulicy Traugutta prowadzone są intensywne prace przy budowie drogi rowerowej. Wygrodzony jest już cały odcinek, na którym droga będzie biegła w chodniku. Większość robót rozbiórkowych prowadzonych jest obecnie na fragmencie między ul. Kujawską a Dobrzyńską. W dalszym etapie firma wykonawcza przebuduje zieleniec przy przychodni, który zostanie przekształcony w chodnik.

Traugutta  Traugutta

Fragment po południowej stronie ulicy jest już praktycznie przygotowany do układania nawierzchni bitumicznej. Do przeprowadzenia prac bitumicznych są jednak konieczne lepsze warunki atmosferyczne. Na końcu prac firma wykona oznakowanie poziome na jezdni, gdzie trasa rowerowa będzie miała formę pasa rowerowego. Trasa powinna być gotowa w maju.

Traugutta

Droga dla rowerów na ul. Powstańców Śląskich

Prace budowlane trwają również na Powstańców Śląskich. Na razie widać je na rondzie. Tu po obu stronach torowiska powstają nowe drogi dla rowerów. Do tej pory rowerzyści mieli do dyspozycji jedynie wyłożony kostką ciąg pieszo-rowerowy po zachodniej stronie torowiska.

Powstańców Śląskich  Powstańców Śląskich

Już wkrótce prace powinny przenieść się dalej w kierunku ulicy Swobodnej, bo przypomnijmy, powstająca tu jednokierunkowa trasa rowerowa ma połączyć ulicę Sudecką z ulicą Swobodną.

Budowa podzielona jest na dwa etapy. Odcinek od ul. Radosnej do ul. Swobodnej powinien być gotowy na początku kwietnia, natomiast odcinek od ul. Sudeckiej do ul. Radosnej do końca maja.

Rowerzyści pod mostami

Prace trwają również przy budowie drogi rowerowej pod mostami Warszawskimi na prawym brzegu. Umożliwi ona przejazd rowerzystom bez konieczności przejazdu przez ulicę. Termin realizacji to koniec lipca tego roku.

Skoro już przy mostach jesteśmy, to prace przy budowie drogi rowerowej trwają również pod mostem Szczytnickim. Zastosowanie jej będzie analogiczne do ddr pod mostami Warszawskimi, czyli umożliwi przejazd rowerzystom na drugą stronę mostu bez konieczności przejeżdżania przez ulicę. Tu termin zakończenia prac planowany jest na 30 września.

Rowery w centrum – ciąg dalszy

Pod koniec lutego Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta planuje ogłoszenie przetargu na wyczekiwane przez rowerzystów rowerowe zadanie. Chodzi o przebudowę ulic Nowy Świat i Kazimierza Wielkiego na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do pl. Dominikańskiego, oraz ulicy Ruskiej od Sokolniczej do Kazimierz Wielkiego i wyznaczenie na nich pasów rowerowych.

Jeżeli chodzi o pierwsze wymienione zadanie (od mostu Uniwersyteckiego do pl. Dominikańskiego), jak informuje ZDiUM istnieje duże prawdopodobieństwo, że inwestycja będzie gotowa jeszcze przed wakacjami. Droga rowerowa będzie kontynuacją trasy wyznaczonej w ul.Grodzkiej od mostu Piaskowego. Będą to wyznaczone pasy rowerowe szerokości min. 1,50 m na obydwu jezdniach na odcinku od mostów Uniwersyteckich aż do ul. Wierzbowej i placu Dominikańskiego. Przebudowany zostanie również chodnik na odcinku most Pomorski – Kiełbaśnicza. W miejscu traktu pieszego powstanie ścieżka, a chodnik zostanie wybudowany w miejscu zieleńca. 

W przypadku ulicy Ruskiej przebudowa ma umożlwić wyznaczenie pasa dla rowerów na odcinku od ul. Sokolniczej do ul. Kazimierza Wielkiego. Jest to część projektu nr 269 z WBO. 

  1. Wlot ul. Sokolniczej do pl. Jana Pawła II. Dla obniżenia prędkości pojazdów wjeżdżających w ul. Sokolniczą zaprojektowano zmniejszenie szerokości zjazdu do 4,45 m. poprzez użycie wysepki otoczonej separatorami (typu bike separator). 
  2. Pl. Jana Pawła II – od ul. Sokolniczej do ul. Podwale. Na funkcjonującym wspólnym pasie dla autobusów i rowerów zaprojektowano wzbogacenie piktogramu roweru podwójnym „daszkiem” Analogiczne oznakowanie zaprojektowano na pasie ruchu dla relacji lewoskrętnej. Dodatkowo zaprojektowano śluzę wysuniętą przed linię zatrzymania. 
  3. Pl. Jana Pawła II – od ul. Podwale do ul. Włodkowica. W centrum placu podkreślono obecność trasy rowerowej masą plastyczną koloru czerwonego. Ponadto na przecięciach z jezdniami ulicy Podwale zaprojektowano oznakowanie poziome informujące o możliwości pojawienia się rowerzystów na pasie ruchu. Za wlotem ul. Podwale ruch rowerowy poprowadzono po nieczynnej zatoce autobusowej (wymiana kostki na bitum) oraz zaprojektowano połączenie z istniejącą trasą rowerową w ciągu promenady Staromiejskiej nad Fosą Miejską. 
  4. Ul. Ruska od ul. Włodkowica do ul. Kazimierza Wielkiego. Pas rowerowy przecinający wlot ul. Włodkowica zaprojektowano jako ograniczony liniami krawędziowymi, pokryty kolorem czerwonym na całej szerokości. Na odcinku od ulicy Włodkowica do ulicy Grabarskiej wyznaczono pas rowerowy szerokości 1,5 m. Na odcinku od ul. Garbarskiej do ul. Kazimierza Wielkiego wobec zmniejszającej się szerokości jezdni ruch rowerowy wprowadzono na chodnik, gdzie na całej szerokości wyznaczono ścieżkę rowerową wspólną z chodnikiem. 
  5. Na skrzyżowaniu ulicy Ruskiej z ulicą Kazimierza Wielkiego rozbudowano trasę rowerową poprzez zaprojektowanie pasa rowerowego dla relacji w lewo na poszerzeniu jezdni oraz osygnalizowanego przejazdu dla rowerzystów przez jezdnię przeznaczoną dla relacji prawoskrętnej w ul. Kazimierza Wielkiego. 
Zgłoś uwagę