27 marca (piątek) MPK Wrocław kończy pracę w zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej i autobusy po raz ostatni tego dnia po pracy na liniach zjadą do starej zajezdni.
Czytaj więcej: Co powstanie w zabytkowej zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej
Następnie przy wsparciu służb Centrali Ruchu przejadą na przebudowaną zajezdnię przy ul. Obornickiej. 28 marca (sobota) rozpoczną pracę, wyjeżdżając na linie już z nowego obiektu.
28 marca - zmiany w komunikacji
Dzisiaj przewoźnik pokazał swoją nową halę do obsługi autobusów, przy Obornickiej powstał tam też nowy plac postojowy. - Obiekt jest bardzo zaawansowany technologicznie, ma własną stację paliw, która pozwala w minutę zatankować 120 litrów paliwa. W myjni wykorzystywana jest woda deszczowa, przy kanałach do obsługi autobusów są specjalne instalacje, które podają płyny eksploatacyjne. Żeby szybciej i skuteczniej sprzątać zainstalowano centralny odkurzacz – wylicza Marek Szempliński, z Wrocławskich Inwestycji, które prowadziły nadzór nad budową.
W myjni jeden z kanałów dostosowany jest nawet do mycia podwozia i silnika. Hala i cały ciąg technologiczny jest dobrze przemyślany. Przez najbliższy miesiąc zainstalowane wyposażenie będzie ustawiane i kalibrowane pod potrzeby MPK Wrocław.Powierzchnia użytkowa samej hali to blisko 2 000 metrów kwadratowych, plac jest blisko 10 razy większy. Inwestycja pochłonęła 22,5 mln złotych. Cała konstrukcja została zaprojektowana specjalnie pod obsługę autobusów. Inwestycję realizowała firma Skanska.