Włącz się w miasto! Nowa aplikacja dla wrocławian

Wrocławska aplikacja mobilna MAM (Mobilny Asytent Mieszkańca), to nowe narzędzie dla wrocławian. Dzięki aplikacji będzie można m.in. zgłaszać awarie przez smartfona.


Nowa aplikacja pozwoli nam na szybkie zgłoszenie m.in. uszkodzonej sygnalizacji świetlnej, dziury w jezdni czy nie opróżnionych pojemników na śmieci. Wystarczy za jej pośrednictwem wysłać zgłoszenie dotyczące sprawy.

– Aby wysłać zgłoszenie należy: wybrać odpowiednią z dostępnych kategorii, wskazać lokalizację na udostępnionej mapie, ewentualnie dodać zdjęcia i opis – wyjaśnia Mariusz Kiciński, kierownik Teleinformatycznego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami we wrocławskim magistracie. – Wykonanie tych trzech prostych kroków pozwoli przekazać zgłoszenie do jednostki miejskiej odpowiadającej za jego realizację – dodaje. W tej chwili są to: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, Ekosystem i Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Zgłoszenie wysłać można jako osoba anonimowa lub posiadając konto w aplikacji. – W tym drugim przypadku, po zalogowaniu, aplikacja udostępni do wglądu listę naszych dotychczasowych zgłoszeń oraz bieżące statusy ich realizacji. Dodatkową pomocą dla użytkowników aplikacji jest możliwość bezpośredniego przeniesienia do strony internetowej zawierającej informacje o miejskich aktualnościach lub procedurach urzędowych. Do aplikacji dołączony jest także samouczek – wylicza możliwości nowej aplikacji Mariusz Kiciński.

– To kolejny kanał informacyjny i interwencyjny, który jest przykładem włączania się mieszkańców w sprawy swojego miasta – mówi o nowej aplikacji Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia. – To także przykład jak idea smart city włącza mieszkańców w sprawy swojego miasta – dodaje.

5 lat jednego numeru

Udogodnieniem zawartym w aplikacji jest także możliwość bezpośredniego połączenia telefonicznego z jednym numerem 71 777 77 77, które w tym roku obchodzi swoje pięciolecie. – Działanie jednego numeru w tym czasie to ok. 660 tysięcy połączeń, co pokazuje, że taki sposób komunikowania bardzo się sprawdził – mówi Włodzimierz Patlas, sekretarz miasta. – Nowa aplikacja bazuje także na doświadczeniu tych pięciu lat działania jednego numeru.

Aplikacje bezpłatnie pobrać będzie można ze sklepów dedykowanych urządzeniom z systemami Android, IOS i Windows Phone. – We wrześniu i październiku chcemy poprosić mieszkańców o przetestowanie aplikacji, jej możliwości i podzielenia się z nami swoimi opiniami – powiedziała Wioletta Samborska, dyrektor Biura Promocji Miasta. – W przyszłym tygodniu pojawi na aplikacji ankieta i już dzisiaj zachęcamy wszystkich aby dzięki aplikacji włączyli się w miasto.

Zgłoś uwagę