Merlin.pl nie boi się Amazona

Firma chce zarabiać na e-bookach

mCzy Merlin.pl ma szansę zrewolucjonizować rynek e-booków i dlaczego zabiera się do tego dopiero teraz? Na pytania Interaktywnie.com odpowiada Jakub Radkowski, doradca zarządu ds. projektów specjalnych Merlin.pl.

Interaktywnie.com: Merlin startuje z nową, cyfrową ofertą w momencie, kiedy Amazon stoi u bram. Poczuliście na plecach oddech giganta?

Jakub Radkowski, doradca zarządu ds. projektów specjalnych Merlin.pl: Nie, Amazon to ciągle potencjalna konkurencja. O jego wejściu do Polski mówi się od lat i w tym czasie nic się jeszcze nie wydarzyło. Niemniej dostrzegamy popularność Kindle'a w Polsce i to nas inspiruje. Startując z projektem cyfrowym chcemy, by polskie wydawnictwa skorzystały z e-bookowej rewolucji.

Nie jest na to za późno? Dlaczego Merlin.pl, najstarsza i jedna z największych polskich księgarni, tak długo kazał na siebie czekać?

Są oczywiście firmy, które próbowały sprzedawać czytniki, są księgarnie specjalizujące się w sprzedaży e-booków, ale projektu łączącego te wszystkie koncepcje, zrobionego na dużą skalę, jeszcze nie było. Moment jest idealny, bo wydawcy mają już doświadczenia z e-bookami, wiedzą, co się sprzedaje, za ile i nie jest to dla nich zupełna nowość. Wchodzenie w tego typu przedsięwzięcie kilka lat temu mogłoby spotkać się z ich oporem. Dzisiaj rynek już nieco okrzepł.

Ale czy będzie rósł? Bartłomiej Roszkowski z Nexto.pl nie ma złudzeń i uważa, że w Polsce e-booki nigdy nie osiągną takiej popularności jak na zachodzie.

Szanuję tę opinię. Sprzedaż czytników czy tabletów ciągle rośnie, co dowodzi, że Polacy są żywo zainteresowani nowinkami technologicznymi. Problemem na rynku e-booków było do tej pory powiązanie sprzętu, czyli czytnika, z odpowiednią ofertą. Dzisiaj użytkownicy często kupują Kindle'a, a potem korzystają ze źródeł pirackich. W efekcie jedynym podmiotem, który na tym legalnie zarabia, jest producent czytnika. My chcemy dotrzeć do osób, które do tej pory z czytnikiem nie miały większej styczności, i od razu zaoferować pełną ofertę. Chcemy dać nie tylko sprzęt, ale od razu pokazać, jak z niego korzystać. Czytaj więcej...

Zgłoś uwagę