Artystów malarzy poszukuje współproducent – firma BreakThru Production. Powinni mieć solidny warsztat malarski i imitatorski, umieć odwzorowywać zadany styl i obsługiwać komputer na poziomie podstawowym. Portfolio można przesyłać na adres: [email protected].
„Twój Vincent” („Loving Vincent”) to pierwszy na świecie pełnometrażowy film, tworzony w technice animacji malarskiej. Film opowiadać będzie o życiu i zagadkowej śmierci Vincenta van Gogha, jednego z najwybitniejszych i najbardziej znanych malarzy. Animacja produkowana jest przez BreakThru Productions, firmę założoną przez Hugh Welchmana, zdobywcę Oscara w 2008 roku za najlepszy krótkometrażowy film animowany „Piotruś i wilk”. Do filmu zostanie ożywionych aż 100 obrazów mistrza. Pomysłodawczynią i reżyserem filmu jest Dorota Kobiela.
Widzów w podróż po życiu van Gogha zabiera Armand Roulin, chłopiec, którego malarz wielokrotnie portretował. Cały film opiera się na pomyśle rozmów z ludźmi, którzy znali artystę, spotykali się z nim, byli przez niego malowani. – Są świadkami jego życia i mogą zabrać głos w sprawie jego śmierci – wyjaśnia Justyna Wierszyńska, montażystka filmu.
- Van Gogh 29 lipca dostał list od brata, który go utrzymywał, o jego problemach finansowych. Podobno z tego powodu popełnił samobójstwo. Ja w to nie wierzę, w filmie spróbujemy zmierzyć się z mitem jego śmierci – tłumaczy Hugh Welchman.
– Ludzie uważają van Gogha za wariata, który odciął sobie ucho i popełnił samobójstwo. Chcemy naszym filmem rzucić światło na ostatnie lata jego życia – tłumaczą twórcy filmu.
Film będzie się składać z blisko 56 tys. klatek malowanych jak obraz na płótnie. Tworzone będą na specjalnych stanowiskach PAWS (Painting Animation Work Station), które znajdują się w CeTa. Technologia ta polega na połączeniu tradycyjnego malarstwa – oleju na płótnie z animacją. Pozwoli na ożywienie ponad 100 obrazów van Gogha. Do tego właśnie poszukiwani są artyści malarze, żeby zakwalifikować się do pracy przechodzą testy malarskie, a potem szkolenie. W sumie przy całym filmie będzie pracować kilkudziesięciu malarzy. Artyści będą pracować w trzech grupach – pierwsza odpowiada za animacje portretów, druga za animację krajobrazów, a trzecia przygotowuje obrazy archiwalne utrzymane w stylu wczesnego kina braci Lumiere. Zakończenie produkcji planowane jest na przełomie 2015 i 2016 roku.