Jest umowa na remont linii kolejowej do Świdnicy

Władze województwa dolnośląskiego podpisały umowę z PKP PLK na rewitalizację linii kolejowej Wrocław – Świdnica, przez Bielany Wrocławskie i Sobótkę. Kontrakt jest wart 166 mln złotych. W planach jest też budowa nowych przystanków na terenie Wrocławia. Pociągi mają pojechać po tej trasie w 2021 roku. 


W sumie na rewitalizację infrastruktury kolejowej województwo dolnośląskie wyda ponad 300 mln złotych. –  Realizowane wspólnie z PKP PLK inwestycje to ważny element rozbudowy potencjału kolei regionalnych na Dolnym Śląsku. To również kolejny etap tworzenia kolei aglomeracyjnej – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

– Linia nr 285 jest jej ważną składową. Bardzo się cieszę, że w 2020 roku linia będzie wyremontowana w nowym, bezpiecznym i komfortowym standardzie. Zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej – dodaje Michalak.

Koleją pod Ślężę i do Świdnicy

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” zapewni na pewno sprawniejsze i krótsze podróże. Aby to ułatwić linia zostanie wyposażona w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Planowana jest również budowa nowych przystanków, pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą również poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz remonty obiektów inżynieryjnych.

Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław-Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego. Będzie też idealnym środkiem transportu na rekreacyjne wypady do Sobótki, czy Świdnicy.

Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł.  Wkład UE  to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.

Urząd marszałkowski podpisał również umowę na rewitalizację linii kolejowej na odcinku Legnica – Dzierżoniów. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii. Remont ma potrwać do końca 2020 roku. 

Zgłoś uwagę