W uzasadnieniu stwierdzono, że od 2002 r. na modernizację i budowę nowych dróg we Wrocławiu wydatkowano prawie 3 mld złotych. W ramach unijnej budżetowej perspektywy na lata 2007-2013 Wrocław realizował 11 projektów z zakresu infrastruktury drogowej, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności.
Łączna wartość projektów realizowanych w tym okresie wynosi 1,517 mld zł, a pozyskane unijne dofinansowanie ze środków unijnych to 784 mln zł. W efekcie udało się przebudować wiele istotnych dla miasta dróg, stworzyć infrastrukturę drogową wokół Stadionu Wrocław czy połączyć nowy terminal Portu Lotniczego z Obwodnicą Śródmiejską.
Dzięki konsekwentnym działaniom prezydenta Wrocław stał się drugim obok Warszawy aglomeracyjnym miastem, gdzie ponad 50 proc. ulic jest w dobrym stanie technicznym.
Miasto od wielu lat angażuje się w działania, mające na celu maksymalne wykorzystanie kolei w pasażerskim transporcie miejskim. Opracowano własną koncepcję organizacji sieci połączeń kolejowych we Wrocławiu wraz z wykazem brakujących przystanków. – Modernizując wrocławski układ komunikacyjny, dążymy do integracji kolei z naszymi systemami przewozów pasażerskich. Wybudowaliśmy stację kolejową Wrocław Stadion, udostępniliśmy wrocławski bilet elektroniczny (Urbancard) pasażerom przewozów regionalnych. Konsekwentnie zabiegamy o kompleksową modernizację Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Dziś jako główny problem uznajemy potrzebę zwiększenia częstotliwości połączeń komunikacyjnych na poszczególnych trasach – mówi Rafał Dutkiewicz.
Wyróżnienia zostaną wręczone 4 listopada w Krakowie podczas bankietu inaugurującego Kongres Infrastruktury Polskiej.
r