Jest umowa na przebudowę Buforowej

Jeszcze w wakacje ma się rozpocząć przebudowa ul. Buforowej. Dzisiaj (5 lipca) podpisano umowę z wykonawcą. Drogowcy zapowiadają, że rozpoczną inwestycję od budowy zupełnie nowej drogi i bez większych utrudnień dla kierowców.

  • Przyszłe rondo na ul. Buforowej


Kontrakt wart ponad 77 milionów złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Pierwsze prace mają rozpocząć się za kilka tygodni. Potrzebne są jeszcze uzgodnienia i dokumentacja dla tymczasowej organizacji ruchu w trakcie przebudowy.

 – Na początku robót będziemy starali się utrzymać dotychczasową organizację ruchu, żeby nie pogorszyć warunków jazdy kierowcom. Będzie to możliwe, bo inwestycja rozpocznie się od budowy zupełnie nowej drogi – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. 

Co się zmieni na Buforowej? 

Obecna ulica Buforowa na pewno zyska zupełnie nową nawierzchnię. Jednak to na koniec. Najpierw powstanie fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy wybudują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod cztery nitki torowiska. Kiedy będzie już gotowy, rozpocznie się demontaż obecnej przeprawy. Powstanie też rondo, rezerwa pod tramwaj do skrzyżowania z ul. Kajdasza. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED. 

Wszystkie prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2019 roku. Planowana budowa tramwaju na Jagodno została wpisana we Wrocławskim Program Tramwajowy jako jedno z najważniejszych zadań do realizacji po 2022 roku. 

Czytaj więcej: Wrocławski Program Tramwajowy  

Inwestycja na Buforowej w liczbach 

  • Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego
  • Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok.o 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich
  • Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.
  • Wiadukt kolejowy 3 przęsłowy – łączna długość około 50 metrów
  • Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów
  • Okablowanie – 20 kilometrów
Zgłoś uwagę