Jakie będą warunki pracy i kiedy ruszy Amazon.pl

Rozmowa z Timem Collinsem, dyr. operacyjnym firmy

moneyDwa centra dystrybucyjne Amazon powstają pod Wrocławiem, trzecie stanie niedaleko Poznania. Ruszą we wrześniu, a w każdym pracować ma od 2 do 3 tysięcy osób. Money.pl rozmawia z Timem Collinsem, dyrektorem operacyjnym Amazon na Europę o jednej z największychinwestycji w branży logistycznej w Polsce, wartej ponad 100 milionów euro, a także o kolejnych posunięciach, które potentat e-commerce planuje w naszym kraju.

Money.pl: Trudno uwierzyć, że tak wielka inwestycja ograniczy się tylko do kwestii logistycznych i nie pójdzie za nią wejście Amazon w polski rynek e-commerce. Możemy już uchylić rąbka tajemnicy?

Tim Collins, dyrektor operacyjny Amazon na Europę: Fakt, to inwestycja długoterminowa. Pozwoli nam patrzeć z bliska na lokalny rynek i w perspektywie będzie na pewno owocować powiększeniem liczby naszych klientów. Pomoże zdobyć nowe rynki na północy i wschodzie Europy, choć będzie też obsługiwać obecnych klientów z Zachodu, uzupełniając istniejącą już sieć 31 centrów logistycznych w Europie.

ZOBACZ: Praca w Amazon Wrocław - oferty pracy po polsku

Potencjał wydaje się spory. Według danych z Megapanelu, największego badania polskiego internetu, co miesiąc nawet milion polskich internautów już dziś odwiedza serwisy Amazon.com, Amazon.de czy Amazon.co.uk. Ilu z tych odwiedzających to klienci?

Nie znam niestety precyzyjnych liczb, ale to prawda. Wśród naszych obecnych klientów kilka milionów to Polacy. Dzięki centrom we Wrocławiu i Poznaniu będziemy mogli zaoferować im szybszą obsługę i większy asortyment, ale również powalczyć o kolejnych. Bo nie mogę zaprzeczyć - Polska to dla nas perspektywiczny i rosnący rynek. I przede wszystkim dobrze już wyedukowany, jeśli chodzi o e-commerce.

I mocno konkurencyjny.

To prawda. Ale tak jest wszędzie, gdzie działamy. I mimo wszystko to zaleta, a nie wada. Konkurencja ma na rynek pozytywny wpływ.

W Polsce wielu światowym potentatom się jednak nie udało. Na pewno zna Pan przypadek eBay, który w naszym kraju się nie przyjął i poniósł spektakularną klęskę w rywalizacji z działającymi tu od lat konkurentami. Amazon wyciągnął wnioski z tej lekcji?

Cóż, nie znam tej historii zbyt dobrze, ale my nie marnujemy czasu na oglądanie się na rynkowych konkurentów. Skupiamy się na klientach. Jestem przekonany, że skala innowacyjnych rozwiązań, jakie jesteśmy w stanie zaoferować, poparta dobrą infrastrukturą, zagwarantują nam sukces. Wierzę, że podjęliśmy dobrą decyzję, bo kierunek rozwoju na północ i wschód Europy jest w naszym przypadku naturalną koleją rzeczy.  Czytaj więcej...

Zgłoś uwagę