W weekend aktywiści zachęcali do zapoznania się z nagraniami wideo pochodzącymi z polskich ferm. Po raz pierwszy w Polsce organizacja prozwierzęca wykorzystała najnowszą technologię Virtual Reality, która daje możliwość odtworzenia obrazu zarejestrowanego kamerami 360°. Przechodnie mogli w ten sposób niemal przenieść się na jedną z wielu ferm, na których niewyobrażalne stłoczenie kur, bolesne choroby i wzajemne ranienie się zestresowanych ptaków są codziennością. Ze względu na unikatowość akcji chętnych do obejrzenia filmu nie brakowało.
Na stoisku Stowarzyszenia można było również poczęstować się pastą bezjajeczną przygotowaną na bazie tofu i czarnej soli, podpisać deklarację niekupowania jajek z oznaczeniem „3” oraz zapoznać się z działalnością Otwartych Klatek.
– Przekonujemy ludzi, że warto podejmować etyczne decyzje również podczas codziennych zakupów. Zachęcamy oczywiście przede wszystkich do spróbowania, jak pyszna i różnorodna jest dieta roślinna. Jeśli jednak ktoś nie wyobraża sobie świąt bez tradycyjnych jajek, niech wybiera te z hodowli ekologicznej lub z wolnego wybiegu – mówi Bogna Domagalska, aktywistka wrocławskiej grupy Stowarzyszenia.
Tegoroczna odsłona kampanii „Jak one to znoszą” przyciąga uwagę również najnowszą serią filmów, w których znane osoby przekonują do rezygnacji z „trójek”. Szczególnym echem odbiło się wystąpienie Roberta Makłowicza, który – choć daleki od stosowania diety wegańskiej – zwraca uwagę na okrucieństwo kryjące się za murami zakładów hodowlanych.