Handel kwitnie!

Wrocław ma największą powierzchnię handlową w przeliczeniu na jednego mieszkańca

  • Renoma, jedno z wrocławskich centrów handlowych

    Renoma, jedno z wrocławskich centrów handlowych


Wśród ośmiu największych aglomeracji w Polsce, to we Wrocławiu jest zdecydowanie najwięcej powierzchni handlowej w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Aż 763 mkw. na tysiąc mieszkańców – wynika z badań firmy Colliers International przedstawionych w publikacji "Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2014".

W aglomeracji wrocławskiej funkcjonuje 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 590 tys. mkw. powierzchni najmu. Natomiast współczynnik pustostanów, czyli powierzchni nie wynajętych wynosi obecnie 4,5 proc.. Dodatkowo ze względu na trwającą komercjalizację rozbudowywanej Magnolii Park oraz Parku Handlowego Bielany Wrocławskie powierzchni handlowej we Wrocławiu będzie jeszcze więcej.

¬Według specjalistów z firmy Colliers Wrocław jest dojrzałym, dobrze rozwiniętym rynkiem. Przykładowy czynsz za 100-metrowy lokal we wrocławskim centrum handlowym, przeznaczony do sprzedaży odzieży wynosi około 43-45 euro/mkw./miesiąc. To dwukrotnie mniej niż w Warszawie, gdzie za podobną powierzchnię handlową trzeba zapłacić 90-95 euro/mkw./miesiąc. oraz trochę mniej niż w Poznaniu, gdzie wynajęcie takiego sklepu kosztuje 47-49 euro/mkw./miesiąc i mniej niż w Krakowie, w którym ceny wynajmu wynoszą 45-47 euro/mkw./miesiąc.

Rynek handlowy aglomeracji wrocławskiej rozwija się systematycznie od połowy lat 90-tych, jednak najciekawsze obiekty handlowe pojawiły się w mieście po roku 2000, w tym „Galeria Dominikańska” (30 700 mkw.) , „Pasaż Grunwaldzki” (52 000 mkw. ) i „Magnolia Park” (76 900 mkw.). Natomiast w 2009 roku oddano do użytku pierwsze centrum handlowe przy głównej ulicy handlowej miasta – „Renoma”, które powstało w budynku dawnego domu towarowego Wertheim z 1930 roku.

Zgłoś uwagę