Koszykarki Ślęzy, które kilkanaście dni temu awansowały do ekstraklasy, zostały twarzą akcji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego „Są zasady w sporcie i transporcie”. Na trasę po raz pierwszy wyjechał dziś tramwaj nr 11, na którym figurują sylwetki zawodniczek w trakcie gry oraz hasła promujące akcję.
– Nasza akcja związana jest z propagowaniem kulturalnych zachowań w środkach komunikacji. W tramwajach będą wyświetlane filmiki, a dla szkół przygotowaliśmy materiały wspomagające. Chcemy mówić o ustępowaniu miejsca osobom starszym czy też matkom z dziećmi oraz pomocy osobom niepełnosprawnym. Chcemy stworzyć pozytywne skojarzenia. Bardzo nam się spodobały nawiązania do sportu stąd współpraca z koszykarkami Ślęzy – mówi rzeczniczka MPK Agnieszka Korzeniowska.
Ślęza niemal przez cały okres PRL była flagowym klubem wrocławskiego MPK. Teraz jest już inaczej, ale pierwszy wrocławski klub nadal chętnie współpracuje z tym przedsiębiorstwem. Stąd właśnie ta akcja.
Sportowe zasady w komunikacji miejskiej
Na tramwaju wymalowano hasła: „Pudło czy wsad do kosza”, „Na aucie czy w grze”, „Kontuzja czy gra na dobrej pozycji”, „Grzanie ławy czy zmiana”, „Gra na siebie czy asysta”. To pierwsze nawiązuje do wrzucania śmieci do kosza, kolejne związane jest z kulturą podróżowania i nie przeszkadzaniem innym pasażerom np. głośnym słuchaniem muzyki. Trzecie zachęca do trzymania się uchwytów, które zapewniają bezpieczeństwo, czwarte do ustępowania miejsca starszym i matkom z dziećmi, wreszcie piąte – pomocy osobom niepełnosprawnym.
– Nasza sytuacja w ostatnich latach i tak bardzo się poprawiła. Mamy ponad 80 procent niskopodłogowych autobusów. Marzy nam się, żeby w ciągu 2 lat wszystkie autobusy miały niską podłogę. 30 procent tramwajów jest niskopodłogowych. Jest lepiej niż kiedyś, ale w pełni zdajemy sobie sprawę, ile pracy jeszcze przed nami – mówi rzecznik prezydenta d.s. osób niepełnosprawnych Bartłomiej Skrzyński.
Koszykarki Ślęzy stawiły się w komplecie na „tramwajową” konferencję. Był też sztab szkoleniowy zespołu oraz klubowy dział marketingu. – W tej akcji używamy wielu sloganów koszykarskich podanych w zabawnej formie. Chcemy, aby dotarły one do pasażerów, ale także pragniemy, aby pasażerowie uśmiechnęli się. Dlatego właśnie w taki trochę zabawny sposób chcemy ich namawiać do kulturalnych zachowań – przekonuje członkini działu marketingu wrocławskiego klubu Katarzyna Ziobro.
AL/mic