FILTRUJ
Zapraszamy młodzież w wieku od 12 do 16 lat do Centrum Innowacji Przejście na cykl warsztatów, dających możliwość stworzenia kreatywno-technicznego projektu podzielonego na pięć etapów. Wyspecjalizowani edukatorzy z poszczególnych dziedzin (m.in. robotyki, teatru i filmu) przeprowadzą dzieci przez proces programowania robotów, pisania scenariusza, tworzenia scenografii oraz inscenizowania scen, na koniec zaś pomogą zrealizować film, oparty na podstawie pomysłów samych uczestników.
Film to dzieło sztuki, które nie ma jednego autora. Jest efektem dobrze zorganizowanej, wieloetapowej pracy zespołowej. Cudowny świat ruchomych obrazów tworzą dla nas niezwykli twórcy. Każdy z nich wnosi swój indywidualny wkład w kreowanie fascynujących opowieści filmowych. Uczestnicy zajęć poznają proces powstawania filmu i zakres pojęć: scenariusz, scenarzysta, reżyser, scenograf, obsada, operator itp. Wysłuchają „Bajki o maszynie cyfrowej co ze smokiem walczyła”. Podczas warsztatów opartych na pracy w grupach i metodzie design thinking zastanowią się nad fabułą opowieści i jej bohaterami, opracują plan scenariusza (storyboard, scenopis obrazkowy). Dokonają podziału zadań: ustalą, kto jest odpowiedzialny za koncepcję scenografii, poruszanie postaciami, światło, warstwę dźwiękową.
Prowadzenie: DANIEL FERNANDES DA FONSECA
Zajęcia z wykorzystaniem klocków Lego® Education-Lego® Mindstorms EV3, rozwijające kreatywność i umiejętności projektowania. Podczas zajęć, dzieci będą tworzyć – pod okiem instruktorów – „aktorów” swoich opowieści – indywidualne konstrukcje i roboty, inspirowane opowiadaniem „Bajka o maszynie cyfrowej co ze smokiem walczyła” z książki „Bajki robotów” Stanisława Lema. Stworzone projekty robotów staną się bohaterami filmów.
Prowadzenie: ROBOKLOCKI
Zajęcia z zakresu programowania, podczas których uczestnicy będą ożywiać stworzone indywidualne projekty robotów wykorzystując do tego celu elementy programowania.
Prowadzenie: ROBOKLOCKI
Uczestnicy zajęć będą odkrywać niepowtarzalną atmosferę spektaklu teatralnego, którą zapewnia na scenie scenografia. Pomaga ona aktorom i widzom przenieść się w miejsce, w którym rozgrywa się sztuka. Jakie są tajniki jej tworzenia? Uczestnicy zajęć obejrzą zdjęcia scenografii spektaklu teatralnego oraz dowiedzą się, czym jest metafora i jakie jest jej znaczenie przy budowaniu scenografii. Będą przy tym rozwijać wyobraźnię i twórcze myślenie. Następnie stworzą w grupach scenografię swoich indywidualnych opowieści o maszynie cyfrowej.
Prowadzenie: DAMIAN STYRNA
Podczas zajęć uczestnicy nagrają przy użyciu smartfonów materiał filmowy – opowieść zrodzoną w wyobraźni, inspirowaną „Bajką o maszynie cyfrowej co ze smokiem walczyła”. Bohaterami filmów staną się zaprojektowane roboty a tłem opowieści – przygotowana scenografia. Zajmą się również przygotowaniem ścieżki dźwiękowej i montażem materiału. Efektem finalnym będą krótkie, ok. 10 minutowe filmy, które zostaną zaprezentowane podczas finału projektu.
Prowadzenie: DANIEL FERNANDES DA FONSECA
Spotkanie wieńczące warsztaty z udziałem uczestników zajęć i osób przez nie zaproszonych, podczas którego odbędzie się projekcja filmów i zaprezentujemy materiał dokumentujący twórcze działania uczestników warsztatów. Filmy zostaną dostosowane do odbioru przez osoby niepełnosprawne – zgodnie z wytycznymi WCAG – i udostępnione na stronie projektu: https://biblioteka.wroc.pl/
Prowadzenie: ANETA SIWKA
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
pl. Teatralny 5, Wrocław