FM GROUP, czyli Made in Wrocław

Z tą firmą współpracuje ponad pół miliona ludzi na całym świece. Marka FM GROUP jest obecna w 40 krajach na pięciu kontynentach. To polski gigant marketingu wielopoziomowego, który aspiruje do roli sprzedawcy perfum nr 1 na świecie.

  • Katarzyna i Artur Trawińscy, właściciele FM GROUP Polska

    Katarzyna i Artur Trawińscy, właściciele FM GROUP Polska


Po dziesięciu latach działalności FM GROUP ma w swojej ofercie ponad tysiąc produktów – perfum i produktów perfumowanych, kosmetyków do makijażu, pielęgnacyjnych, chemii gospodarczej oraz kawy i herbaty znanych pod marką Aurile.

Biznesowy nos do zapachów

Artur Trawiński, syn przedsiębiorcy Andrzeja Trawińskiego, od dziecka obserwował działalność przedsiębiorstwa ojca. Wreszcie, w 2004 r., postanowił dołożyć swoją cegiełkę do rodzinnej tradycji, stawiając na zbudowanie własnego biznesu w oparciu o system sprzedaży bezpośredniej. We wrześniu tegoż roku zarejestrował FM GROUP Polska, nie mając żadnej gwarancji na powodzenie przedsiębiorczych zamierzeń. Pierwsza siedziba firmy mieściła się w dwóch pokoikach przy ulicy Miechowity we Wrocławiu, a w ofercie FM GROUP znalazło się 50 wód toaletowych i perfumowanych – 40 damskich i 10 męskich, których mocną stroną była bardzo dobra jakość. Co ciekawe, część zapachów z pierwszego katalogu do dziś znajduje się w sprzedaży.

Partnerzy w biznesie – w kraju i za granicą

Z przedsiębiorczym Arturem Trawińskim postanowiło związać swoją biznesową przyszłość kilku doświadczonych liderów, bez których firma nie miałaby szansy na rozwój. Przedstawili oni produkty wrocławskiej firmy klientom. Ci zadowoleni z zakupu szybko odkryli możliwość budowania własnego biznesu w oparciu o markę FM GROUP. Liczba partnerów firmy sukcesywnie rosła, a wraz z nią sprzedaż i rozpoznawalność marki. W ciągu roku firma zmieniła też siedzibę – na lokal przy ul. Rydygiera, gdzie cały czas mieści się salon sprzedaży.

Dziś produkty FM GROUP są znane w kilkudziesięciu krajach na kilku kontynentach. Na całym świecie z firmą współpracuje ponad 600 tys. partnerów biznesowych, z czego 270 tys. działa w Polsce! Przez cały rok 2014 oddziały firmy na świecie hucznie świętowały dziesięciolecie powstania FM GROUP. Kulminacją obchodów było międzynarodowe szkolenie motywacyjne w Dubaju. Wzięło w nim udział 300 partnerów biznesowych FM GROUP z całego świata.

– Chcieliśmy w wyjątkowym miejscu uczcić ciężką pracę naszych partnerów biznesowych, dlatego na obchody dziesiątej rocznicy wybraliśmy Dubaj – symbol biznesowego sukcesu – opowiada Katarzyna Trawińska, właścicielka FM GROUP.

Nie tylko dla siebie

Dla Katarzyny i Artura Trawińskich, oprócz powodzenia w interesach, ważna jest również działalność społeczna. Jak sami mówią, choć odnieśli sukces w biznesie, nie zapomnieli o tym, że wokół jest mnóstwo osób, które potrzebują pomocy. W bieżącym roku piątą rocznicę działalności obchodzi ich Fundacja Golden Tulip, której głównym celem jest organizowanie i niesienie pomocy dobroczynnej, humanitarnej i rozwojowej oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.

– Wiemy, że możemy wiele zaoferować nie tylko partnerom biznesowym, stwarzając im w FM GROUP możliwości rozwoju zawodowego, ale też najuboższym, którzy nie potrafią o siebie zawalczyć. Dlatego działalność charytatywna daje mi dużo satysfakcji – mówi Katarzyna Trawińska, założycielka Fundacji Golden Tulip. 

Rozwijać się i utrzymać pozycję lidera

W Polsce marka FM GROUP chce nadal oferować wysokiej jakości produkty codziennego użytku oraz umożliwiać swoim partnerom możliwości zarobkowania, dopasowane do potrzeb: tańsze kupowanie produktów, dorabianie do pensji, a nawet założenie własnego biznesu, który zastąpi pracę na etacie. Na świecie zaś firma chce być globalnym liderem marketingu wielopoziomowego i numerem jeden w zakresie sprzedaży zapachów.

FM GROUP Polska zdobyła w tym roku liczne nagrody za styl prowadzenia biznesu, jak i wyniki finansowe firmy. Może się również pochwalić wieloma wyróżnieniami otrzymanymi od konsumentów.

– Dziesięć lat to długo w życiu człowieka, lecz dla biznesu to dopiero początek – mówi Artur Trawiński. – Jako firma weszliśmy w fazę stabilizacji, ale nadal kładziemy nacisk na unikalne możliwości, jakie dajemy naszym partnerom na całym świecie. Będziemy również stale poszerzać ofertę. Mamy świadomość, że dobry produkt, po który konsument sięga wielokrotnie, to podstawa naszego biznesu, a my zamierzamy sięgać coraz dalej – dodaje właściciel FM GROUP. 

KONKURS

Korzystając z okresu przedświątecznego oraz z faktu, że zbliża się karnawał, mamy dla naszych Czytelników produkty FM GROUP, które można wygrać w naszym konkursie.

Cztery widoczne poniżej zestawy do makijażu rozdamy wśród tych, którzy odpowiedzą na pytanie:

Z jakiego języka pochodzi słowo mascara?

Na odpowiedzi – z podaniem także imienia i nazwiska – czekamy do środy, 17 grudnia, do północy. Z laureatami, których wskaże redakcyjna sierotka, skontaktujemy się e-mailowo.

KONKURS ZAKOŃCZONY

Zgłoś uwagę