wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 01:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. Europejska Stolica Kultury z nowym logo

Zwycięzcą konkursu na logo ESK Wrocław 2016 został Jerzy Osiennik, grafik z Białegostoku. Jego praca – minimalistyczna litera „W” na czerwonym tle, pokonała prawie 600 projektów nadesłanych na ogólnopolski konkurs.

Reklama

- Nasza decyzja była jednogłośna, oczywiście poprzedziły ją długie dyskusje i rozmowy, ale wybraliśmy projekt Jerzego Osiennika z przekonaniem, że ten logotyp dobrze spełni swoją funkcję – mówi Magdalena Wosik, graficzka, wykładowczyni wrocławskiej ASP, zasiadająca w jury konkursu.

 

- Ten projekt ujął mnie prostotą, lapidarnością w powodzi przegadanych, komiksowych logotypów. Kiedy przypiąłem do ściany kilkanaście prac finałowych właśnie ten projekt był tym, na który chciałem się patrzeć – tłumaczył Tomasz Broda, artysta i juror konkursu.

Autor zwycięskiego projektu Jerzy Osiennik swoją pracę nad logo Europejskiej Stolicy Kultury tłumaczy w krótkim filmie. Zainspirowała go litera W, którą dostrzegł w bryle budynku ratusza, kolorystyką nawiązał do godła Polski, a kreseczka, która wieńczy literę, to odniesienie do biało-czerwonej flagi powiewającej w znaku związku zawodowego „Solidarność”.

- Zdecydowaliśmy się zmienić logo, by podkreślić, że weszliśmy w nowy etap działań Europejskiej Stolicy Kultury. Popularny motyl był symbolem przygotowań do kandydowania – mówi Krzysztof Maj, dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016. – Inne miasta, na przykład Marsylia, także zmieniły logo przed obchodami ESK.

Autor nowego logo Europejskiej Stolicy Kultury Jerzy Osiennik zajmuje się projektowaniem graficznym od 20 lat. Pracuje jako konsultant kreatywny w Infinity Group, prowadzi też własną firmę Plajster.

- Po raz pierwszy pracowałem dla siebie, nie towarzyszył mi strach przed utratą zamówienia. Myślałem, że pracuję do własnego portfolio – zdradzał kulisy swojej pracy Jerzy Osiennik. – W mojej pracy kieruję się zasadą „Mniej znaczy więcej”. Chciałem zaakcentować tym znakiem otwartość, tolerancję, zdrowo pojmowany patriotyzm.

W jury, które wybrało zwycięski projekt zasiedli Grażyna Skarżyńska z Agencji Albert Lumberjacker, wykładowczyni Szkoły Strategii Marki Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, członkini Komitetu EFFIE oraz zarządu Rady Etyki Reklamy; Viola Krajewska, dyrektor Centrum Sztuki WRO; Radosław Drabik, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Nowe Horyzonty; Magdalena Wosik, graficzka, wykładowczyni ASP we Wrocławiu; Aleksandra Wasiklkowska, architektka, artystka wizualna oraz Tomasz Broda, grafik, wykładowca ASP we Wrocławiu na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów.

 

ak

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl